Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård är lite nyfiken. har en korsnings häst här hemma på nio år. hon går enbart som skogsmulle och hyrs ut ibland. men till saken: vi...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 633
M
Hästvård Ja, vad använder man igentligen till gallor? Gallorna ifråga har funnits någon vecka. Om man läser på olika liniment, både värmande...
Svar
8
· Visningar
2 919
Senast: Diva_93
·
B
Hästvård vi har vattenkoppar i vårt stall.. men det är många som säger att vattenhink är bättre, för då ser man ungefär hur mycket hästen har...
2
Svar
31
· Visningar
2 468
Senast: TrolleriMagi
·
L
Hästvård Hej , jag har en del frågor till er som har erfarenhet av syn nedsättning hos häst . Vad fick er att misstänka att hästen såg dåligt ...
Svar
11
· Visningar
5 912
Senast: Ylva86
·
M
Hästvård har ett b-ponnysto på 10år som fick fång i oktober,tog ut vet och fick smärtlindrande å beh henne i ca 5 dagar...tog även ut hovslagaren...
Svar
18
· Visningar
1 451
Senast: Diva_93
·
Foder & Strö Vi har oturen att stå med ett hösilage med mycket låga värden (27 g per kilo foder). Jag kan dock få siffrorna att stämma hyggligt med...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Sar
·
A
Foder & Strö Försökte söka, men hittade inget om det här. Om en häst fått hö hos tidigare ägare och även ska få hö hos den nya ägaren, måste man ha...
Svar
18
· Visningar
1 444
Senast: Ylva86
·
T
Hästvård Ja jag har då aldrig förstått vad en bädd är. 1. Hur ska man mocka? 2. Ska man gräva ned till den hårda delen, eller bara...
Svar
8
· Visningar
1 519
Senast: thatshot27
·
Hästvård Jag stod och kollade på en framridning på en tävling idag, det var en häst som sparkade med inre bakbenet rätt ut åt sidan vid...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Mitrolle
·
Z
Hästvård Hur tusan gör man? Har min häst ute utan täcke (ej klippt, fryser ej) och det selar ingen roll ur mycket jag ryktar, han dammar ändå...
2
Svar
35
· Visningar
2 405
Senast: xandoor
·
L
Hästvård Hej! Har upptäckt att min häst vf är mjukare och som en liten "grop" i det tillskillnad från hf knä. Han har gått orent i form så vi...
Svar
2
· Visningar
612
Hästvård Hur gör ni som har era hästar på lösdrift om det har regnat och snöat hela dagen och sen framåt kvällen klarnar det upp och fryser på...
Svar
7
· Visningar
1 330
Senast: mik
·
Hästvård Jag har varit inne några vändor på kliniken med mitt sto som kom från Tyskland i våras och det senaste som är lokaliserat är hovleden...
Svar
13
· Visningar
2 072
Senast: Krisse
·
C
Hästvård Finns här någon som har häst med opererat griffelben och som man har fått förankrat griffelbensstumpen som blivit kvar?
Svar
1
· Visningar
764
Senast: caspar
·
Hästvård Ja,nu vill jag ha råd från er! Är helt blåst vad det gäller klippning av häst! Har aldrig haft klippt häst! Vi har haft henne i...
Svar
14
· Visningar
1 194
Senast: movi
·
Hästvård hästen blev skodd i gårkväll, hovis tog för nära strålen och det blödde ganska mycket. Dock har det inte blött i natt, men nu vid lunch...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: Katinkas
·
C
Foder & Strö varför blir alla som inte har ngn grovfoderanalys totalt idiotförklarade? Det finns dom som som inte ens skulle se åt ngn som inte har...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Centaur
·
Z
Hästvård Hej! Min lilla b ponny fick fång för ett par veckor sedan och har nu stått på boxvila in 6 veckor. Har någon en häst som har haft...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Immer
·
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av älgloppor på häst? Ni vet dessa platta otäcka 5mm långa spindellika krypen som kan bitas? Hittade en...
2
Svar
37
· Visningar
7 341
Senast: Qwerty hopp
·
Hästvård Någon.som.man.vet.vart.man.får.tag.på.ett.knäskydd.till.hästen.jag.kan.ha.när.jag.hoppar??Min.häst.har.antagligen.fått.en.liten.smäll.på...
Svar
6
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka