Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mycket lysin och teonin innehåller lucern?
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Hästen kändes idag som om hon fått punktering på alla fyra. Redan när jag hämtade henne i hagen tyckte jag att hon inte gick riktigt bra...
Svar
9
· Visningar
1 173
Senast: Sonic76
·
Hästvård min vän köpte en häst för 1½ månad sen. glad som tusan var hon över honom, dessutom hade hon fått ge närmare 100 000 kr för hästen...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 589
Senast: lynxlady
·
Hästvård En av våra hästar har för tillfället väldigt spända och ömma ryggmuskler. Orsaken är givetvis under utredning och regelbunden massage...
Svar
17
· Visningar
5 981
Senast: Wilda82
·
G
Hästvård Hejsan alla här på Buke, nu e det så att jag verkligen behöver Hjälp!!:crazy: På onsdag( i övermorgon), ska vi åka till veterinärklinik...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Gikan
·
S
Hästvård Hej jag har ett 8årigt Sto. Jag tror har ont i ryggen, är det någon som vet var man kan få hjälp. Jag har sett hur man kör med laser...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Messy
·
L
Hästvård Jag är förmodligen helt pantad men jag är osäker på HUR man använder silverlotionen egentligen. Jag har fått hem en flaska som jag ska...
Svar
11
· Visningar
5 781
Senast: Lord Owen
·
P
Hästvård Måste bara få veta hur ni gör med regntäcken som inte torkat till följande regniga dag:mad: De är ännu fuktiga på insidan,fleecen...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 851
Senast: Stallflicka
·
Hästvård Precis så som rubriken tyder: Hur ofta ska man / eller kan man duscha sin häst per år..och då menar jag hela hästen.. :)
Svar
16
· Visningar
7 975
Senast: Nalle_Björnen
·
Hästvård Jag ska gå över till torv nu. Vilken sort rekomenderar ni? Har sett att det finns olika leverantörer. Jag hade torv för ca 15 år sedan...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Immer
·
M
Hästvård min häst har halva manen kvar bara :( den har gått av på flera ställen dels av täckesskav nere vid ett ställe misstänker jag men...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: ch791022
·
S
Hästvård Lägger den härtråden här med :idea: Tittar på ny häst och har hittat en som jag verkligen tycker om (halvblos valack 3 år) . :love:Rör...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: rocki
·
Hästvård Min pålle var halt idag, upptäckte det när jag började jogga honom(visade inget i skritten) var då ordentligt halt:cry: Han är inte...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Bialitt
·
W
Hästvård Har hittat en jätte fin 7 åring som blivit inriden nu i maj.. varför han blev så sent inriden är för att han lidit av patella...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Wilda82
·
Hästvård Hej, Vad har ni för erfarenhet av hältor som sitter i hoven, och där hältan inte medfört någon svullnad, värme eller puls? Tack på...
Svar
16
· Visningar
3 938
Senast: fijja
·
S
Hästvård Min pålla har fått utslag, eller kala fläckar kan man kalla det, på ena sidan av huvudet.Runt mulen och ögat är det värst. Har laddat...
Svar
16
· Visningar
2 685
Senast: Dudes Hollywood Star
·
R
Hästvård I morse när jag kom till stallet och skulle släppa ut mina hästar såg jag att den ena inte hade ätit upp varken sitt hö eller...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: reykurboy
·
Hästvård i morse när jag tog ut min häst ur boxen var hon näst in till blockhalt, hon gick 2-3 steg sen stannade hon, o lyfte upp hoven som att...
Svar
9
· Visningar
1 807
H
Hästvård det påstårs att man skall avmaska hästarna vid en frostnatt för att ta död på maskarna, men enligt veterinär stämmer det absolut inte...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Immer
·
Hästvård När kan man göra detta tidigast? Har ett årsföl och då det går hästinflensa i våran trakt och många i vårat stall är ute och tävlar...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Pinto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka