Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Igår när vi skulle rida så såg jag på min gamling att han hade på båda bakhovarna ett ljusare parti (precis nedanför där pälsen tar...
Svar
10
· Visningar
903
Foder & Strö Jag har en häst som är fullständigt tokig då det gäller mat. Jag har varit med om hungriga hästar förr men den här slår allt. Har haft...
2
Svar
23
· Visningar
2 000
Hästvård Märker ni på era hästar särkilt på hårt packade grusvägar att de går lite stappligare nu när det är kallt än när grussvägen är mer mjuk...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: reykurboy
·
Foder & Strö Hästen äter ungefär 2kg havre om dagen och han får krafft havre röd. Känns dock i plånboken att köpa denna havre... så jag undrar nu hur...
Svar
13
· Visningar
2 788
Senast: Kaki
·
S
Hästvård Går inte in på bakgrunden, men har en diarréhäst där vi provat så gott som allt. Har hört talas om något som kallas träcköverföring...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: åke
·
E
Hästvård Hittade något som jag inte sett förut, nrä jag googlade efter snösulor. En ny variant av Polarpad? Någon som har provat...
Svar
6
· Visningar
1 365
Foder & Strö Hej! Jag har en häst med dålig hovkvalite. Fick då tips att låta den få tillskott av Biotin. Den har nu fått det i ca 10 veckor och har...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: bsmx
·
Hästvård Har en ny häst som börjat klia sig ganska ordentligt i svansen. Läste i en annan tråd på buke att jodopax kan hjälpa och det gör det...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: riekje
·
S
Hästvård Jag har nyss tagit ett 19-årigt budjonny sto på foder. Har haft henne 2 veckor nu. Eftersom hon stått på en ridskola som inte har...
2
Svar
33
· Visningar
3 284
Senast: soffii
·
Hästvård Ni som helklipper era hästar, brukar ni lämna ett "schabrak" på ryggen under sadeln? jag ska klippa min ena i helgen och kan inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 704
Senast: My Beauty
·
Hästvård vänder mig till er kunniga sko människor. ge mig för och nackdelar på faslade skor och ikke falsade, dubbelfalsade och kross. :bow:
Svar
1
· Visningar
689
Senast: trav
·
Foder & Strö kan någon ge förslag på olika sorters foder som INTE innehåller havre då min bebis troligtvis är alergisk mot de.. snälla hjälp mej. jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 993
Senast: amis
·
Hästvård Hur ofta skall hästens tänder raspas egentligen? Jag har ju lärt mig 1 g/år men enligt stallägaren är det inte alls så ofta. Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 835
Senast: axel
·
D
Hästvård Har en D-ponny på 18 år som har gammla stela ben. Hon rör sig vanligtvis lite stelt och så men det blir ju bättre ju mer jag rider...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Diva_93
·
N
Hästvård har en pålle som gärna får jätte styltor fasstän snösulorna, några tips?
Svar
12
· Visningar
1 197
Senast: Lilija
·
Foder & Strö Många analyserar ju både hit och dit, Högt och lågt. Men hur gör ni med kraftfodret ni som köper korn och havre av en bonde? Analyserar...
Svar
9
· Visningar
842
G
Hästvård Jo alltså - hur rengör man skapet? Exakt vad är själva skapet? Ska man tvätta av själva snorren också? Hjälp den eviga stoägaren...
Svar
14
· Visningar
1 615
Senast: Sofie_B
·
G
Hästvård En tjej i mitt stall har en varmblodsvalack född -02. Hon köpte honom som föl och tränade honom lite för trav när han var yngre. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: GallantSpecial
·
S
Foder & Strö Hur fasen gör jag nu? Jagfår inte tag på annat hö då jag bokar upp före sommaren,fick svaren på hö å protein värded ligger på 8.1 ...
2
Svar
20
· Visningar
1 823
Senast: cobweb
·
M
Hästvård Min ponny har fått fång, jag har aldrig haft någon häst/ponny förut som har haft det :confused: så nu vill jag ha hjälp, tips och råd...
2
Svar
32
· Visningar
2 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka