Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag klämde jag en ENORM finne på min pålles ben. Trodde först att det var ett stort bett, men nej. Massa var kom ju. Hur vanligt...
Svar
13
· Visningar
2 851
Senast: Svanhild
·
M
Foder & Strö Vad är betfor bra för?
Svar
2
· Visningar
686
Senast: _Mella_
·
Foder & Strö hejsan! jag har en valack som har mkt dålig aptit, jag har nu börjat hälla melass över fodret, även över höet... jag undrar hur...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: milly
·
F
Foder & Strö utan att veta ngn bakgrund om hästen och om man utgår från att följande foder är av god kvalitet............vad skulle kunna orsaka den...
Svar
11
· Visningar
942
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag har en stor kräsen häst som inte äter några lusernprodukter, ingen Müsli förutom Hestekraften. Köpte nu Kraffts Protein-...
2
Svar
20
· Visningar
1 945
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Jag har ett dilemma. Denna höst har jag haft enormt svårt att få tag i hö av god hygienisk kvaliet. Då jag hittills bara har lyckats få...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Tabitha
·
B
Foder & Strö Hur får man upp hullet på bästa sätt på sin häst? Har hört att korn är mkt bra, men att man bara får ge krossad, ej hel för det kan vara...
2
Svar
24
· Visningar
2 056
Senast: bambiii
·
T
Hästvård Min häst är efter vet.utredning nu under kiropraktisk behandling för sina rygg och ländproblem. Hon försämras mellan behandlingarna...
Svar
16
· Visningar
1 829
Senast: trip
·
I
Foder & Strö Min föl som är född i år ska lämna sin mamma snart. O jag undrar hur jag räknar ut en foderstat till honom? Vilka värden ska man...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: IrishCobTinker
·
Hästvård Min fölunge står på boxvila under en månad till att börja med. Hon ska ha finadyne i 7dagar och vi blev även ordinerade att ge...
Svar
12
· Visningar
2 082
Senast: Zeeke
·
W
Hästvård Har ni varit med om att det en dag inte funkar... Hon är frisk och mår bra, alltså inget riktigt fel på henne men som att hon är...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Happy
·
Foder & Strö ... som kan tänkas vara bra för hovar Jag har gett mina hästar ett mått kiselgur/dag i två veckor nu ungefär, bara för att se...
Svar
5
· Visningar
1 477
Senast: zuperzandra
·
Hästvård Jag har fått råd om att ta hem en hästkiropraktor till min ena häst, så jag håller på och kollar upp olika sådana för tillfället. det...
Svar
8
· Visningar
1 933
Senast: Bialitt
·
Hästvård När jag kom upp till hästarna igår kväll, så stog de i en hage som de inte skulle vara i, och då jag kollade, så var grinden helt...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: houdini
·
K
Hästvård igår när jag red var hon helt ok, jag skrittade av och hon blev så gott som helt torr och jag drog på henne fleece täcke sen fick hon...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: ZOFUS
·
D
Hästvård Jag har tagit över en rehabiliteringshäst - ett 6-årigt halvblod som inte ridits sedan i somras pga ryggont (kissing spines) och efter...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Bialitt
·
D
Foder & Strö Har ett 4 månaders föl hemma som är skiljt från sin mamma på nätterna. Det finns bra anledningar till detta och jag vill INTE diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 262
Senast: ameo
·
Hästvård Den ena hästen har sin "vaccineringstid" i februari och den andra i juni. Kan man göra så att häst nr 2 vaccineras samtidigt som häst...
Svar
2
· Visningar
574
Senast: roadkilled
·
Hästvård Min nordis har börjat snubbla jättemycket...Vet inte vart jag ska börja,eller när det började bli så här mycket,Men hon har jämt (under...
2
Svar
20
· Visningar
4 282
Senast: Fantasismurfgirl
·
M
Hästvård Hej! Har precis byggt ett nytt duschutrymme i stallet och ska nu på något sätt få till något slags solarie. Jag har funderat på att...
Svar
7
· Visningar
1 525
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka