Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig hört talas om det förut. Den bakvända ordningen. Ingen som missuppfattat?
Om de bara har svanssnöre okej att börja med det.
Men tänk bensnören som fastnar kring bakbenen
Hakklappen känns mindre farlig, den begränsar ju hästen i sin flykt.
Ground tie = hästen står still i och med att en tygel alt.grimskaft ligger på backen. Ingår i utbildningen av w-hästar.Jätte fina bilder och pedagogiskt
Kan du visa hur man hanterar ett grimskaft oxå för att hästen inte ska trampa på det???
Jätte fina bilder och pedagogiskt
Kan du visa hur man hanterar ett grimskaft oxå för att hästen inte ska trampa på det???
Börja bakifrån, med bensnörena, kryssgjordarna och sist bogspännena.
Sedan kan man ju göra på olika sätt, men jag tar tag vid manken och drar främre delen av täcket bakåt, så att det viks dubbelt över hästens bak. Sedan drar jag av det, och slipper på så sätt få lera på mig om täcket är lerigt.![]()
Ground tie = hästen står still i och med att en tygel alt.grimskaft ligger på backen. Ingår i utbildningen av w-hästar.
du stoppar upp det i arslet![]()
Tack då förstår jag. Detta har inte med tråden att göra men är man så kunnig med hur man tar av ett täcke så förstår jag inte hur man kan vara så okunnig med ett grimskaft. Jag får liksom inte ihop det.
Jag får inte ihop ditt resonemang heller, vadå för W-utbildning????
Betyder den utbildningen att hästarna slutar uppvisa sitt naturliga beteende och blir förstelnande bara för att ngt ligger på backen som i andra änden är kopplat till hästen? Va bra så om då täcket hänger över halsen ner i backen eller sadeln snurrat runt och stigbyglarna hänger ner i backen så är det en signal i utbildningen att hästen ska stå stilla.Mycket har jag sett och hört men aldrig att man ska äventyra hästens säkerhet och naturliga beteende i tron om att man kan omvandla den till en maskin med stoppknapp.