Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nummer ett är att åtgärda stallmiljö o foder.
PL
Nu Svante blir jag impad, med tanke på en tidigare tråd i örter och homeopati så skulle jag aldrig kunnat drömma om att du skickade länkar om det.![]()
Nummer ett är att åtgärda stallmiljö o foder.
PL
Det var ett inlägg på en annan tråd för ett tag sedan om att en tjej hade gett sin häst äppelcidervinäger och att den hade blivit kanon bra. Du kan ju alltid prova!
Lev väl!
M
Min häst har problem med sina luftvägar trots lösdrift och tar gärna emot tips på naturpreparat som kan hjälpa.
Så du menar att äppelcidervinäger ger en bättre stallmiljo och foder??
PL nämnde även foder i sitt svar.
Jag ger Eerchinatex (stavning?) röd solhatt iallfall.
Finns hos hälsokosten. fick tipset av en bekant & det har fungerat ypperligt när jag haft häst som hostat.
ca 40 droppar morgon & kväll.
Ja det är ju självklart att fodret spelar stor roll med
delvis knapplån
Ett tillägg till det jag svarade på tidigare idag.
Jag tror nog att man först och främst måste ta bort anledningen till att hästen hostar. Sedan är det ju så som det är med vår häst att sjukdomen är kronisk dvs den blir aldrig bra igen. Om lungblåsorna delvis är förstörda så går det inte tillbaka. Detta enligt den veterinär som konstaterade det för några år sedan. I så fall kan man hjälpa hästen genom att ge den något som lindrar men än en gång det mest effektiva är att ändra förutsättningarna. Vår häst mår idag bra.
Det är mycket möjligt att du menar så men det kan nog missuppfattas.
Jag misstänkte det och håller naturligtvis helt med dig.
Min 27:åriga vallack har haft kronisk bronkit i 14 år. Detta fungerar bra på honom http://www.hansbosport.se/HansboB2B/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?key=770121 (Breathe-clear Lincoln) Har gett detta de senaste 2 åren och märkt en klar förbättring. Har provat några andra sorter utan resultat.
Annars är stallmiljön viktig. Minimera allt damm... blöt allt foder. Utebox eller lösdrift är det bästa.