Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vad kostar det att röntga då?
det va så länge sen jag gjorde det.
är det inte typ 900 kr per plåt eller ngt?
vad händer om dom hittar ngt, som igentligen är ganska ofarligt men som ändå är ett sk fynd. kan den få anmärkning på sin försäkring då?
den är försäkrad utan reservationer nu
Ja i det fallet hade tystnadplikten inte hållit som argument i ansvarsnämnden. Det håller inte heller att det är en annan vet på samma klinik som haft hand om hästen tidigare.
Detta blev väldigt omdiskuterat när ansvarsnämnden fällde.
PL
Hör med aktuellt bolag. Tror dom har lite olika villkor...vet du hur det blir med försäkring o dylikt om dom hittar ngt som jag skrev? för ibland hittar man ju saker som saknar betydelse för användning..speciellt när hästen är såpass gammal.
Jag hoppas att min ATG-klinik har nåt liknande...har inte fått räkningen än på Frökens heldag där. 3 omgångar med vidhängande sedering och säkerligen minst 5 plåtar varje gång...rädd att räkningen kommer att vara rätt...eh, saftigMin klinik tar ca 1000 kr + moms för 4 plåtar, sen kostar varje extra plåt utöver det trehundra någonting + moms/plåt. Men om jag inte minns fel har de 'paketpris' för frirtg. Klinikavgift, sedering och ev assistans tillkommer.
vet att försäkringsbolaget är Agria.
just ang vad vet 2 tycker o tänker är lite därav denna tråd.
jag lyssnar inte så mkt på det, möjligen att vet 1 kan vart lite brysk.
det jag vill utgå efter är ju trots att vet besiktningen och den va ju ändock u.a. sen är det mest jag undrar om det där med att hästen blivit halt pga böjning. vet 2 åsikter i övrigt lyssnar jag inte på.
hästen kan ju kanske va lite stel i sina leder när den är snart 19 år och möjligen träffat på en vet. som böjt för kung o fosterland. det är det jag är osäker om.
När jag uttalar mig här utgår jag från vad som beskrivs.
Om jag besiktigar en häst som den du beskriver som är stel vid böjning o sedan blir halt så bedömer jag efter detta, inte efter ev förhistoria, det blir en anmärkning o sen får köparen bestämma om h*n vill köpa hästen ändå ev efter närmare utredning.
PL
måste bara fråga en sak. i tråden används ofta begräppet "böja för hårt". ni som har använt begreppet skulle ni vilja förklara vad som menas med "böja för hår" ?
Nej det missade jag inte!
PL
Intressant är om din kompis berättade för kliniken som gjorde den andra besiktningen hur hästen reagerat på den första?
PL