Skulle det inte kunna vara som så att vi människor borde ta hand om oss själva lika bra som vi tar hand om våra djur? Alltså räkna våran egen mats näringsinnehåll lika pedantiskt aom hästarnas?
Det är väl ändå inte fel att vara noggrann och minutiös med hästarnas foder och skötsel? Jag ser ingen direkt anledning till varför man vill skapa en debatt om det, det är ju som att säga att man vill skapa en debatt om varför vi egentligen kör på höger sida. Man kan ju köra på vänster sida också, men är det lika bra? Ska vi diskutera?
Jag menar inte att vara provokativ eller nedlåtande för att vissa inte analyserar sitt grovfoder, det jag menar är bara att om vi analyserade våran mat lika noga så skulle nog fler må bättre och vara piggare. En överviktig person kan mycket väl vara undernärd och en underviktig person kan mycket väl ha för högt kolesterolvärde. Men om dessa personer åt en mer balanserad kost baserad på vad maten faktiskt innehåller och baserat på deras egna behov så skulle nog båda må bättre.