kolblakkur

Trådstartare
Är lite småsugen på att flytta till Ystad. Har tillbringat många somrar där men det var ju nästan 30 år sedan (känner mig gammal nu 🥲).

Hur är det att bo i Ystad? Är det lugnt? Vill inte ha massa ungdomsgäng och drogproblematik där jag bor. Vilka bostadsområden är lugnast?

Hur är det att ha häst i/kring Ystad?

Jag bor en bit utanför Ystad och skulle absolut kunna tänka mig att flytta in till Ystad om jag inte hade haft fyra hästar och gård. Det finns mycket goda förutsättningar att ha häst, många bra stall runtomkring, och på sina ställen även bra ridvägar. Ystad Ridklubb har ett privathäststall, stort ridhus, stor ridbana och jättefina ridvägar i sandskogen, inkl att man kan rida ner på stranden under vinterhalvåret. Ystad är en väldigt trevlig småstad.

Jag är också väldigt sugen på Ystad… Min never ending story om att flytta till Skåne. ;)

Men nu har jag iaf bestämt mig för att beta av städerna allt eftersom kommande år. Först på listan är Lund, sen Helsingborg och därefter blir det nog Ystad. Så jag läser med spänning svaren du får här.

Liknande trådar

Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 527
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 818
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: grodan21
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare