Vart i Sverige vill vi bo?

Ingen fast ensemble leder ju till att det inte blir så mycket teater på teatern, så att säga. Om man vill gå på teater så går inte det, för det finns ingen teater att se. Det räcker inte att det finns en teaterbyggnad för att det ska finnas ett kulturutbud, så att säga.
Du pratar till mig som att jag är dum i huvudet. Tråkigt!
 
Måste bara fråga...om du menade Västervik men det är autocorrect som gjort om det till Västerås? Tänkte eftersom du räknar upp städer runt Växjö, och hoppet till att plötsligt nämna just Västerås kändes lite ologiskt...😁

Brukar inte heller rätta/fråga om eventuella felskrivningar men får typ tvångstankar om att någon stackare som läser tråden och undviker Västerås men hamnar i Västervik...🤣🤣

Men mest är jag bara nyfiken själv, jag tycker att det är roligt att läsa om andras beskrivningar av städer! Själv har jag inget direkt erfarenhet av varken Västerås eller Västervik.

Jag skulle aldrig vilja bo i Västervik heller för den delen. De är som Oskarshamn, en små stad som bara lever på sommaren och är stendöd hela vintern.

Men jag menade faktiskt Västerås eftersom jag tillbringade två år av mitt liv där. Det som är fint med Västerås är typ The steam hotel. Och så att man har nära till Strömsholm om man föredrar hästliv 👌
 
Fast hösten är lång, redan i mitten av augusti är det höstkänsla, men vintern kommer i december. Så lång höst och lång vinter.
Och jag sa redan för en tid sedan att det är höst och blev nedröstad, både på jobbet och alldeles nyligen här på buke. Och det är skillnad på höst med gula löv på träden och höst i gråa november....
 
Det tog ju fan aldrig slut 😂
Snöade, smälte hundra gånger och sen när man äntligen trodde skiten var slut kom det ännu mer snö 😅

Alltså jag är sååå glad att det kom tidigt i november och att vi äntligen fick en underbar vit jul 😍 men kan hålla med om att det höll på onödigt länge. Brukar säga att jag vill ha snö december- februari för i mars vill jag börja ha vår men i år snöade ju till och från till sena april jue...
 
Alltså jag är sååå glad att det kom tidigt i november och att vi äntligen fick en underbar vit jul 😍 men kan hålla med om att det höll på onödigt länge. Brukar säga att jag vill ha snö december- februari för i mars vill jag börja ha vår men i år snöade ju till och från till sena april jue...

Det kan vara lite snö i december och januari men sen får det vara nog 😆
 
Jag har hört andra säga samma sak. Att fördelen med Skåne är att vår och höst är så långa! Att längre upp i landet är våren alldeles för kort.
Jag tyckte vintern i Skåne kändes vansinnigt lång, och då flyttade jag ned mycket för att jag tyckte detsamma om norrlandsvintern. 😅 Det är ju så gudförbaskat mörkt och lerigt och blött och sorgligt. Ungefär som här (Skottland) egentligen .
Det är liksom inte vinter utan bara en låååång mörk höst.
Edit: enda årstiden jag saknar nu är just vintern (och vårvitnern på ett hörn. ;) )
 
Jag tyckte vintern i Skåne kändes vansinnigt lång, och då flyttade jag ned mycket för att jag tyckte detsamma om norrlandsvintern. 😅 Det är ju så gudförbaskat mörkt och lerigt och blött och sorgligt. Ungefär som här (Skottland) egentligen .
Det är liksom inte vinter utan bara en låååång mörk höst.
Edit: enda årstiden jag saknar nu är just vintern (och vårvitnern på ett hörn. ;) )

Vintern är ofta kort i Skåne. Hösten kan däremot vara jättelång! Men våren kommer mycket tidigare i Skåne än den gör norrut! Vi kan ha 15 grader, blommor överallt osv när de i norr fortfarande har 1 meter snö.
 
Av de platser jag bott på är Örnsköldsvik staden med absolut trevligast människor!

Alla var väldigt välkomna, hjälpsamma och omtänksamma om människor i sin närhet och längre bort, oavsett var vi kom.

Ö-vik känns är inte så stort, men har i stortsett allt som en större stad har.
Också en trevlig ridskola.

Jag hade gärna bott kvar om det hade passat med livet i övrigt.
 
Jag skulle aldrig vilja bo i Västervik heller för den delen. De är som Oskarshamn, en små stad som bara lever på sommaren och är stendöd hela vintern.

Men jag menade faktiskt Västerås eftersom jag tillbringade två år av mitt liv där. Det som är fint med Västerås är typ The steam hotel. Och så att man har nära till Strömsholm om man föredrar hästliv 👌

Haha, då var det en oväntad utflykt men korrekt! Och jag vet att jag ska undvika båda städerna 😁
 
Av de platser jag bott på är Örnsköldsvik staden med absolut trevligast människor!

Alla var väldigt välkomna, hjälpsamma och omtänksamma om människor i sin närhet och längre bort, oavsett var vi kom.

Ö-vik känns är inte så stort, men har i stortsett allt som en större stad har.
Också en trevlig ridskola.

Jag hade gärna bott kvar om det hade passat med livet i övrigt.
Örnsköldsvik har också fördelen av att ha låga bostadspriser och god arbetsmarknad.
Det går att leva billigt i Ö-vik.
Dessutom är Ö-vik omgiven av fantastisk natur som norra porten till Höga kusten.
 
Vintern är ofta kort i Skåne. Hösten kan däremot vara jättelång! Men våren kommer mycket tidigare i Skåne än den gör norrut! Vi kan ha 15 grader, blommor överallt osv när de i norr fortfarande har 1 meter snö.
Det är ju det jag menar. Istället för vinter är det bara blött och mörkt och eländigt i flera månader. :arghh: 😅 Jag tyckte det var bedrövligt.
 
Det är ju det jag menar. Istället för vinter är det bara blött och mörkt och eländigt i flera månader. :arghh: 😅 Jag tyckte det var bedrövligt.
Jamen precis - och finns ingen snö som ljusar upp, är det - mörkt. Mörkt och grått och blött och isigt och..... Skånevintern är gräslig. Riktig norrlandsvinter kan man i alla fall utnyttja; skidor, skoter, skridsko.... Här är det bara en lång väntan. I kallt mörker. Vår, sommar och höst är underbara i Skåne - vintern är hemsk.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp