Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur får man eg hästen att gå i form vid tömkörning :confused: Är det inte stor risk att man bara får en häst som knäpper av i nacken...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Mirre
·
C
Träning Läste i någon tidning (senaste Hästfynd tror jag) att hästen inte ska gå ensam.. och det är ju rimligt. Läste även att det inte är bra...
2
Svar
35
· Visningar
2 971
Senast: moonlightgarden
·
J
Träning Kan ärligt berätta att jag kan inte rida min häst i form. Hon springer kosntant med huvudet rakt uppo i luften. Vid vet bes gjordes ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 771
Senast: stranger
·
E
Träning Hur ska jag hantera min \"nya\" älskling Har nyss blivit medryttare på en knabstruper. Han är jättetrevlig att rida och verkar tycka...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: maskros17
·
Träning "Min häst har varit misshandlad" Jag läser det gång på gång här på bukefalos :( Ofta är det framför allt Fd. Travare som får stämpeln...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 959
Senast: kopparberg
·
E
Träning Vet inte om det här ligger under rätt forum... Det är så här att jag har stallet hemma hos mamma, där jag även bor själv. Nu är det så...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: elinsjobergh
·
L
Träning Har precis köpt ett föl som jag ska få hem i slutet av augusti. Tanken är att jag ska ha honom hemma och försöka få en fölkompis till...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Moncan
·
Träning Hur är det att ha hingst i ett stall blandat med ston och valacker? Det skiljer väl sig från hingst till hingst antar jag. Men är det...
Svar
15
· Visningar
1 190
Senast: Moncan
·
Träning Jag är emot att hästar går själva, de är flock djur och behöver minst en kompis.. Men nu är det så att jag gick och köpte mig en ponny...
2
Svar
35
· Visningar
2 562
Senast: TCJ
·
Träning Jag var ute i hagen och umgicks med min åring i dag. Plötsligt kom jag på att jag hade en filt i bilen så jag gick och hämtade den...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Jag blir alldeles ...... ja det finns helt enkelt inga ord! Pollen som är transporterad hur många gånger som helst enligt förra ägaren...
2
Svar
22
· Visningar
1 867
Senast: FUNNY
·
S
Träning I förra veckan fick jag veta någon som gjorde mig lite fundersam. Två kompisar hade varit ute och ridit och den ena hästen halkade till...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: alpha
·
Träning \"Tuffa hästar\" Jag undrar vad det är man menar när man pratar om "tuffa hästar". Det står ju i annonser ibland "kräver rutinerad...
2
Svar
25
· Visningar
3 241
Senast: HillsBon2
·
A
Träning var gång jag ska klättra med min häst så börjar han rusa som ett spjut så fort han ser backen, jag håller han i skritt i början av...
Svar
18
· Visningar
1 398
Senast: anne1
·
Träning ... diskuteras ofta. "Min häst får inte göra si och så, när jag hanterar/rider kräver jag att hästen inte ska äta" o.s.v. Det jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 757
Senast: moonlightgarden
·
Träning Hejsan nu är det såhär att jag och min mamma ska flytta till skåne i Augusti och ska då först bo i våning i Malmö medan vi letar efter...
2
Svar
30
· Visningar
2 687
Senast: Aliche
·
L
Träning Jag har ett halvblodssto på 21 år,hon tävlade MSVhoppning tills hon var 11år,sen fick hon spatt och blev triangelmärkt och...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: kopparberg
·
E
Träning Skulle behöva lite tips på vad man ska göra med en shettis som inte har fått någon uppfostran alls. Han drar när man är ute å leder han...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Maris_
·
Träning Ska med en kompis i morgon och hämta en shettis! De har tänkt ha henne lös i transporten och jag har aldrig varit med om det förut, så...
Svar
14
· Visningar
1 299
Senast: Maris_
·
H
Träning Jag undrar hur Ni har gjort när Ni ska transportera era föl? Fastbundna, några skydd osv? Letar lite smått efter ett föl att köpa i...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: horsewhisper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka