Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Hej, jag har en häst som är riden i knappt ett halvår. Hon är aldrig riden barbacka och hon är ca 155 hög. Det finns ingen tillgång till...
Svar
17
· Visningar
1 971
Senast: Mirre
·
Träning Kan man binda hästen (d-ponny) i bakbommen istället för frambommen? Vad tycker ni? Aldrig tänkt på det förut, men läste i tråden om att...
Svar
19
· Visningar
4 236
Senast: Corax
·
C
Träning ... brukar det heta. Inom vissa "kretsar" förespråkas att ryttarens höfter ska göra som hästens höfter ska göra och att ryttarens axlar...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 582
Senast: Carmenzita
·
Träning Hejsan jag är i hästköpartagen och jag undrar hur ni gjorde med försäkring när ni köpte häst... va den försäkrad som ni övertog eller...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: Aliche
·
C
Träning Min snutt är oerhört svårlastad. Han är rädd, harig lixom. (Han är NH tränad...) När vi är tvungna att lasta honom, vilket inte är så...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Cronis
·
M
Träning Vad kostar det att ta ut någon som gör det hemma på gården, eller vad får man på slakteriet? Har funderingar på detta eftersom det...
2
Svar
32
· Visningar
11 322
Senast: grimman
·
S
Träning Hur ska jag få min häst och mig till att förstå och göra galloppombyten?Det blir bara förvänd gallopp hur än jag beter mig. :confused:
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: prince77
·
O
Träning Jag håller på att lära mig mer om NH och skulle därför vilja få några bra tips på NH böcker. De jag har lånat hem är böckerna som Sven...
2
Svar
24
· Visningar
1 922
Senast: Dolarino
·
F
Träning Jag behöver verkligen hjälp. Har ett halvblod som är född 86 som vägrar att gå in i transporten. När han kom hit så hade det tagit fyra...
Svar
14
· Visningar
1 081
Senast: furreburre
·
Träning Igår upplyste stallägaren mig om att hästarna kunde gå i sommar hagen till oktober och att jag fick ha ute min häst på natten då. Men nu...
Svar
14
· Visningar
1 425
Senast: nira
·
C
Träning Det finns många fel i våran hästvärld och många hästar som får lida av det. Nyligen läste jag om en ridskoleponny som gått på ridskolan...
Svar
15
· Visningar
1 389
Senast: alpha
·
Träning Hur värmer ni upp hästen vid ridning? Alltså vilka gångarter, ridvägar, hur mkt lång tygel osv. Själv skrittar jag ca 10minuter på lång...
Svar
10
· Visningar
856
Senast: paradox
·
L
Träning Min kille diar ännu!Han är 2½ år och går med sin mamma 21 sin syster4 år och en hingst 1år.Egentligen skulle jag väl sära på dem..är det...
Svar
10
· Visningar
1 171
Senast: arabia
·
Ä
Träning vårat 3-mån hingstföl är svårt att leda. Vi har lagt armen bakom rumpan o då går han framåt men nu är han så stor så man når inte runt...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Snurrfian
·
Träning Min häst åker inte transport så ofta. Jag undviker det för att det är så jobbigt och undrar om någon har tips på hur det kan bli mindre...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: Miran
·
Träning Det är BRA va?! Att hästen tuggar på bettet vid ridning... Varför? Vad "händer" då liksom?
Svar
18
· Visningar
2 020
Senast: Tassetass
·
A
Träning Nu när jag snart har min egna häst så ska jag bygga upp hans muskler genom tömkörning innan jag börjar rida han. Men hur ska jag göra...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: concierge
·
Träning Är det nån som utövar det, då menar jag galoppörer, travare aktiva inom sin gren?? Och då menar jag mest "lydnads"mojset, att dom skall...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 088
Senast: martha
·
C
Träning Det här med eget stall å egen häst. Jag e inte nån nybörjare ingen expert heller, men nu börjar t.o.m jag tvivla på mina kunskaper...
2
Svar
22
· Visningar
1 953
Senast: Cronis
·
Träning Tänkte be om lite tips! En i princip ohanterad shettis på sju år, ska bli en trygg och säker barnhäst med tiden! Den är leden, och...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: hanoirocks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka