Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ska berätta om en ganska "konstig" händelse. Har nyligen köpt ett sto, i januari-04, och skulle nu prova henne med en ny hagkompis...
Svar
19
· Visningar
1 259
Senast: Ewe89
·
T
Svar
6
· Visningar
943
Senast: tinntinn
·
Träning Hej alla Nu behöver jag lite tips för hur jag ska visa upp min häst på bästa vis ihelgen när där kommer kunder. Har ingen direkt...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Senast: Etolie
·
Träning Hej! Jag har en snart 3 år gammal knabstrupper. Han är inte så mycket hanterad, har ganska nyss köpt honom. Det problemet jag har är att...
Svar
12
· Visningar
919
Träning mitt tvååriga sto är aldrig duschad eller svampad. detta leder till att när jag ska smörja eller spruta på myggmedel så får hon näst...
Svar
9
· Visningar
1 716
Senast: Moncan
·
I
Träning jag närmar mig dagen för att lasta appe hem till vinterstallet. nu är det så att han är rädd på transporten,( när vi åkte dit trodde vi...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Icebabe_1
·
L
Träning Jag undrar vad det finns för olika försäkringsbolag som man kan teckna hästförsäkring i? Tacksam för svar!
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Huntress
·
Träning Osäker på om det ska ligga här eller nån annanstans... Flytta gärna om det ligger fel. Söker efter information om basjkirhästen och...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Bellapops
·
Träning Spelar det någon roll när man rider barbacka vart på hästens rygg man sitter?? Jag har märkt att jag helst vill sitta ganska långt bak...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Seabaz
·
M
Träning Oj, kunde det vara såhär! \'varning för väckelse möte\' Det sägs att ridskolor är dåliga. Man ska inte dra alla ridskolor över en kamm...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: Mirre
·
E
Träning Hej, jag har en häst som är riden i knappt ett halvår. Hon är aldrig riden barbacka och hon är ca 155 hög. Det finns ingen tillgång till...
Svar
17
· Visningar
1 965
Senast: Mirre
·
Träning Kan man binda hästen (d-ponny) i bakbommen istället för frambommen? Vad tycker ni? Aldrig tänkt på det förut, men läste i tråden om att...
Svar
19
· Visningar
4 200
Senast: Corax
·
C
Träning ... brukar det heta. Inom vissa "kretsar" förespråkas att ryttarens höfter ska göra som hästens höfter ska göra och att ryttarens axlar...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 580
Senast: Carmenzita
·
Träning Hejsan jag är i hästköpartagen och jag undrar hur ni gjorde med försäkring när ni köpte häst... va den försäkrad som ni övertog eller...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: Aliche
·
C
Träning Min snutt är oerhört svårlastad. Han är rädd, harig lixom. (Han är NH tränad...) När vi är tvungna att lasta honom, vilket inte är så...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: Cronis
·
M
Träning Vad kostar det att ta ut någon som gör det hemma på gården, eller vad får man på slakteriet? Har funderingar på detta eftersom det...
2
Svar
32
· Visningar
11 319
Senast: grimman
·
S
Träning Hur ska jag få min häst och mig till att förstå och göra galloppombyten?Det blir bara förvänd gallopp hur än jag beter mig. :confused:
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: prince77
·
O
Träning Jag håller på att lära mig mer om NH och skulle därför vilja få några bra tips på NH böcker. De jag har lånat hem är böckerna som Sven...
2
Svar
24
· Visningar
1 920
Senast: Dolarino
·
F
Träning Jag behöver verkligen hjälp. Har ett halvblod som är född 86 som vägrar att gå in i transporten. När han kom hit så hade det tagit fyra...
Svar
14
· Visningar
1 080
Senast: furreburre
·
Träning Igår upplyste stallägaren mig om att hästarna kunde gå i sommar hagen till oktober och att jag fick ha ute min häst på natten då. Men nu...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: nira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama