Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning :) :) Helt förstummad! Hästen och dottern har alltså varit på en kurs med Parelli-instruktör. Pga av värmen kortades kursen av ngt både...
Svar
12
· Visningar
1 332
Senast: kela
·
Träning jag har ett varmblodssto som är 9 år, hon är riden i 6 mån. har nu börjat "skola" henne (i ca 3 mån) lite lätt till en början. halt...
Svar
13
· Visningar
910
Senast: domino
·
L
Träning Mitt dräktiga sto ska inte ridas på ett år men hon skulle behöva stimulans och arbeta lite ändå. Longering är inte bra för hennes rygg...
Svar
2
· Visningar
739
Träning Hur mycket hanterar ni era 1-åringar?? Min har varit på bete sen i maj, jag har varit hos honom nästan varje dag och tittat till honom...
Svar
11
· Visningar
1 143
Senast: LaMaya
·
M
Träning Har ett sto som inte gillar att bli spolad, slår o kickar med bakbenen kastar upp huvedet o stressar o spänner upp sig. Nån som är i...
2
Svar
25
· Visningar
2 576
Senast: caballus
·
Träning Min ena häst är fenomenal på att ta av sig grimman i hagen, jag vill att hon har den för att kunna ha på henne en fly-weil (stavas?)...
Svar
13
· Visningar
1 131
Senast: arabia
·
A
Träning Hej,vi har två hingstar i vårt stall som båda "tänder" på täcken,jag kan inte ha flugtäcke på min för då blir shettis hingsten GALEN och...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: popeye
·
Träning Hoppas någon har ett bra tips...nu när det är sommar och massor av bromsar så är det dags för insektssprayen men hästen jag rider nu är...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: mysko
·
E
Träning Jag undrar vad ni har för åsikter om att låta hästen få åka till olika beten, olika stall och så för att träffa fler hästar, och låta...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Ewe89
·
Träning Japp. De är mi9tt problem... När vi galoperar så drar han ner huvudet... Han hostar också så jag är rädd att vi ska gå omkull...
Svar
9
· Visningar
3 824
Senast: Rosenblad
·
P
Träning Jag har en fråga som jag har grubblat på länge och som ingen tycks ha nåt svar på. Frågan är: Varför ska man hoppa upp, sadla, leda &...
2
Svar
31
· Visningar
6 364
Senast: habby
·
E
Träning Hej! Tränar min häst regelbundet för en A-tränare i dressyr. Enligt henne går min häst i rätt form. Men saken är att hon har ändå inte...
2
Svar
38
· Visningar
5 003
Senast: gummisnodd
·
S
Träning jag släpper ut mina hästar 0500 på morgon sen tar in dom kl1200 sen släpper jag ut dom på kvällen och tar in dom när det själva vill...
2
Svar
27
· Visningar
1 531
Träning Har ni några råd på hur jag bäst ska starta igång min häst? Bakgrundsfakta: Vilat nu i lite över 6 månader pga muskelinflammation i...
Svar
9
· Visningar
869
Q
Träning Nu för tiden tycker jag att det är hemskt att titta på bl.a. hopptävlingar. Ryttarna blir som tokiga om hästen river, vägrar eller på...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
12 458
Senast: ankans
·
Träning Har suttit och tittat på lektioner på ridskolan, och hör ofta uttrycket "tagen bakdel". Vad är det? Hur gör man?
Svar
10
· Visningar
8 848
Senast: anne1
·
G
Träning Hej alla! Vill bara meddela att min häst som tidigare varit totalt omöjlig att både lasta och åka med (gjorde brasved av transporten X...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: _saarah
·
Träning Har ett sexårigt sto som inte funkar så bra att rida pga taskigt psyke hon är däremot jättesnäll i övrig hantering och har inga...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: EdisonM99
·
T
Träning Någon som har några bra tips på hur man får hästen att stå stilla i gången?? Så länge jag är hos henne och pysslar o borstar så är det...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: domino
·
M
Träning En "dott" var på NH kurs där man jobbade med 7 games. Instruktören sa att det inte fungerar förstärkande med röst beröm. Alltså att tex...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur