Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har börjat med NH med hyrhästen. Läste i "Från ryttare till häst" hur man gör olika övningar. Började då med uppmärksamheten. Man skulle...
Svar
5
· Visningar
971
Senast: Ewe89
·
A
Träning Nu fattar jag inte vad jag gör för fel! Hästen jag rider har jag ridit i ett ½ år. I början gick det perfekt och ingen kunde förstå hur...
Svar
5
· Visningar
896
·
F
Träning Jag har en alldels underbar 4åring. Han är ljuvlig så länge han får berömm och vi gör det han vill. När vi skall göra något han inte...
Svar
7
· Visningar
1 553
·
Träning Hej! Jag har ett tre månaders hingstföl som tyvärr måste gå ensam med sin mor i sommar. (Skulle gått ihop med annat sto och föl men de...
Svar
11
· Visningar
1 534
·
M
Träning hejsan! jag har länge funderat vad centrerad ridning är. :confused: visst har jag hört att det är otroligt bra för både hästen och...
Svar
6
· Visningar
1 125
·
L
Träning Nu har värmen äntligen kommit. :bow: Men hur gör ni som INTE har tillgång till ridhus. När tycker ni det är för varmt för att...
2
Svar
26
· Visningar
3 973
Senast: saxen
·
M
Träning Nu är det så att jag har en sköthäst (har en ny nu, efter Mandis) som är ett 13-årigt varmblodssto. Har aldrig tidigare gått på travet...
Svar
18
· Visningar
1 172
Senast: pinky
·
K
Träning vad tycker ni är den största förändringen vid övergång till stor häst?!
2
Svar
22
· Visningar
1 918
Senast: Etolie
·
Träning Jag har börjat vänja mitt föl vid att kratsa hovarna. Och allt funkar superbra :), förutom lite balans problem och en hel del kickar i...
Svar
11
· Visningar
2 554
Senast: _moa_
·
S
Träning Min medryttar ponny är 20 år. har varit tävlingsponny(hoppning mest) Han har alltid varit pigg och speciell. Men det känns som det är...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Senast: _saarah
·
Träning Hur länge låter ni sto och föl gå tillsammans? Vilka hästar får fölet gå tillsammans med efter avvänjning? Har ni kvar det hemma eller...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Gul22
·
F
Träning Jag undrar om det är nån som har en häst som är käslig för statisk-elektrisitet? T.ex från händerna och så? När jag kommer ut i hagen...
Svar
14
· Visningar
1 889
Senast: Lotten_
·
J
Träning Är det okej att rida ut i skritt och trev 40-60 min innan man ska jobba hästen för tränare en timme? Eller blir det för mycket för...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Teala
·
Träning Ska köra min häst 25mil och har aldrig tidigare åkt så långt med henne. Har ni tips på vad jag ska tänka på så att det blir så behagligt...
2
Svar
30
· Visningar
2 071
Senast: HillsBon2
·
N
Träning Tycker ni att om man har ridit ett träningspass (så att hästen blir varm och svettig) ska få ha på sig ett regntäcke när det är 12...
Svar
19
· Visningar
1 154
Senast: Albatross
·
N
Träning hej.. jag och min syster är intresserade av en häst som är jätte fin och 7 år. men problemet är att hon har haft strålbenshälta för ca...
Svar
6
· Visningar
923
·
M
Träning Vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden men jag provar med att lägga den här. Jag kanske ska låna ut min ponny på foder, men...
Svar
13
· Visningar
1 257
Senast: moonlightgarden
·
N
Träning Jag är en tjej på 16 år som har ridit sen jag var 5 år gammal och har haft hopvis med sköthästar, medryttarhästar och foderhästar. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 524
Senast: Ramona
·
S
Träning Jag började i våras rida en häst åt en bekant och började i samma veva rida med sporrar. Jag har nu provat rida med sporrar på hästen...
2
Svar
20
· Visningar
2 214
Senast: Etolie
·
C
Träning På min ridskola säger vissa att man ska sitta ner i traven barbacka när man värmen upp, och vissa säger att man ska rida lätt. Men vad...
Svar
15
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka