Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Min häst som är på bete käkade en annan hästs avföring idag, blev lite fundersam om varför han gjorde detta, ngn som har ngn aning...
Svar
9
· Visningar
1 204
Senast: Tess82
·
J
Träning Mitt vbl sto har börjat passa mer på sistone. I övergången mellan skritt och trav har det nästan alltid kommit lite pass men nu är det...
2
Svar
25
· Visningar
2 797
Träning Jag har för mig att jag läste nånstans om en häst som kunde leta kantareller! Har jag drömt det eller finns det såna hästar? Kanske tom...
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: Mirre
·
B
Träning någon som vet hur stor fölboxen måste vara för ett sto på 160cm?
Svar
10
· Visningar
994
Senast: Sastra
·
Träning nån som har nåt tips på hur jag kan aktivera hästen när jag rider? Ge honom en uppgift så han får känna att han "får göra nytta" så att...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: starcrossed
·
A
Träning Jag har svårt för att sitta still med mina händer. I skritten är det inga problem. Men i traven är mina händer inte stilla alls. Detta...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: Faasiqah
·
L
Träning Det pratas mycket om att man ska rida med sitsen, driva med sisten. Men hur sjutsingen gör man det? Hur gör man för att få hästen att gå...
Svar
16
· Visningar
1 900
Senast: EmMmY
·
Träning Idag när jag och mor (icke hästkunning) skulle gå ner med hästarna (vår + en annans) till en lite större hage med gräs i slet sig först...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: BadbrudenXS
·
D
Träning Vad gäller när man ska köra Transport? Måste man ha något tillstånd(nåt slags körkort)? Hur fort får man köra? / Alltid tacksam för svar !
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Lady_S
·
Träning Jag köpte min häst från en ridskola för ganska precis 1 månad sen. Jag red henne på ridskolan ganska mycket och hade alltid sporrar...
2
Svar
23
· Visningar
2 294
K
Träning hej! I mitten av augusti ska jag ev. hämta hem den nya pållan. Ska åka ca. 20 mil. Hur många stopp ska jag göra under dom 20 milen...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: LenaH
·
A
Träning det är då här att jag har nu köpt en ny häst och har börjat rida henne. Men hon är helt knasig i ena varvet. När man rider i vänster...
Svar
7
· Visningar
891
Träning läget är så här: två hästar står i ett stall och den ena sköts inte om på ett bra sätt (stallägarens häst) den andra hästen ägs av...
Svar
16
· Visningar
2 591
Senast: Lena
·
E
Träning Ja, jag har ett russ som är otroligt rädd för bilar, iaf när man rider honom. Han går i en hage som ligger precis vid vägen och han...
Svar
11
· Visningar
975
Senast: unki
·
F
Träning I min grannby (som jag passerar varje dag på väg till och från jobbet) finns ett stall med ett gäng ponnyer. Jag har många gånger...
Svar
12
· Visningar
1 413
Senast: alpha
·
Träning Vi funderar på att börja ta privatlektioner jag och min far. Jag har velat länge och nu så ville även han göra det, på samma häst. Tror...
Svar
9
· Visningar
1 135
Senast: eldione
·
B
Träning Jag skulle vilja att någon in i minsta detalj förklarar sitsen för mig. Skänklarna och benen, hur har ni era ben när ni rider, klämmer...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: EmMmY
·
Träning Har funderat ett tag nu. Enligt lag så ska en häst ha tillgång att kunna göra utlopp för sina naturliga behov. Hästen ska dessutom ha en...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: Shadowfaxe
·
T
Träning Ar lite nyfiken pa vad det kostar att flyga over sin hast fran sverige- USA, ar det nagon som har lite koll pa det??
Svar
1
· Visningar
663
Senast: jojjo_blondin
·
R
Träning Finns det något särskilt sätt att bygga upp musklerna bakom manken? Eller kommer det att byggas upp nu när jag byter sadel av vanliga...
Svar
18
· Visningar
7 429
Senast: Raeman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama