Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur vanligt är det att man kan lasta sin häst helt själv? Ni som gör det, hur har ni "lärt" hästen det och hur gör ni? Skickar ni in...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 385
Senast: nipa
·
X
Träning hjälp mig ? jag har ett litet problem me´d min käraste pålle han är hyfsat respektlös mod andra männinskor vilket är eett stort...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Bauke
·
Träning I England anges ju hästarnas mankhöjd i "hh" har jag upptäckt. Vad står hh för, och hur mycket är en hh?
Svar
7
· Visningar
1 446
Träning Har ni lust att skriva era tips på vad man kan göra med en shettis? För tillfället tömkörs hon, vi går lite promenader och löshoppas...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: EmblaAsk
·
Träning Är det nån som har haft en osjälvständig häst med dåligt självförtroende som har blivit självständig och trygg? Hur fixar man det? Jag...
2
Svar
33
· Visningar
2 858
Senast: Sastra
·
Träning Nu vet jag inte riktigt hur min blivande pålla är att ta upp hovarna på eftersom hon är bara två år, men det gick iaf fint när jag...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Krabban
·
J
Träning Mitt ena sto betedde sig konstigt förut, ute i hagen. Jag skulle ta en promenad med ettåringen (hennes son). Så jag hämtar honom och...
Svar
7
· Visningar
893
Senast: Jet
·
C
Träning Ánser ni att en tävlingsponny behöver någon sorts vila någongång och isåfall hur länge? Berätta gärna hur ni gör! Jag har en maxad D...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
S
Träning Önskar få tipps och idéer av er hur jag tränsar (eller stavas det tränslar?) min vän lättast :crazy: Just nu är hon inte så där villig...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: Minna
·
Träning Tillåtet att \"putta till\" med spö? Har en tjej som ev ska rida min häst. Min häst är en sån som testar nya människor. När hon red för...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: Yrja
·
Träning Har ett russ som är en liten ängel i de allra flesta fall: står still vid hantering, lätt att lasta, inkörd och riden, hoppar och gör...
Svar
3
· Visningar
832
Träning ...för mycket, det är vad jag gör! Det är INTE bra och ger mig smärtor i fötterna och benhinnorna samt ger mig en sämre sits. Får...
Svar
16
· Visningar
2 145
Senast: Kirre
·
V
Träning Nu är det så att min häst inte har världens bästa kondition. Har ni några tips på bra 'övningar' man kan göra för att ge honom en bättre...
Svar
7
· Visningar
3 116
Senast: Moncan
·
Träning jag hamnar i stolsits i gallopen. Nåt tips om vad jag ska göra åt det? Rida utan stigbyglar kanske?
Svar
7
· Visningar
929
Senast: Mirre
·
D
Träning Vet inte riktigt vart denna tråd ska vara men jag lägger den här iaf. :) Longering ? Vad har ni för utrustning när ni longerar ? / Me...
2
Svar
24
· Visningar
1 952
Senast: pigleton
·
H
Träning Min systers skötponny hänger ofta i bettet när man rider. Hur kan man träna bort det? O varför gör han det?
2
Svar
21
· Visningar
1 749
Senast: Hannzo
·
M
Träning I går var det då dax. Jag skulle rida pollen igen efter att han varigt utlånad till kompisen ett par veckor. Anledningen till att jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 471
Senast: martina
·
Träning När det gäller att blanda valacker och ston. Vad anser ni är bäst? Jag har alltid tyckte att det borde vara naturligast och bäst för...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: maximilia
·
Träning Min nya häst (sedan 2,5 vecka) har börjat sin test period nu. Från att varit en ängel i all hantering så börjar han att testa lite...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: moonlightgarden
·
B
Träning jag rider är medryttare på en häst. det är en väldigt fin häst, 14 år, svenskt halvblod, snärt och smidig, och väldigt snäll och kelig...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: Anna_K
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V