Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Jag skulle börja longera min unghäst men det gick inte så bra hur jag än gör så fattar hon inte att hon ska gå runt mig hon springer...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: alpha
·
G
Träning Funderar på att skaffa en medryttare till min häst då jag känner att jag behöver ha lite tid över för annat ca 2 dagar i veckan. Vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 323
Senast: vildros
·
Träning Testade att lasta själv i tisdags. Han är super snäll och går glatt in i transporten utan problem men han vill inte stanna där inne...
Svar
2
· Visningar
727
L
Träning skulle släppa ihop mitt sto å föl(1 månad) på sommarbete nu men nu har den andra fölungen som finns i stallet skadat sig och är på...
Svar
5
· Visningar
1 497
Senast: lie
·
Träning Har ett problem nu till hösten så jag måste få råd till om hur jag ska göra. Det är så att efter flera år med flera ston i stallet så...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: LaMaya
·
X
Träning Hur "kinkiga" är ni på vädret igentligen ? Om det regnar, bara öser ner brukar ni ger er ut då ? Bara en liten fundering. . :smirk:
2 3
Svar
43
· Visningar
2 312
Senast: Evergreen
·
Träning Lägger ni upp eran riding på något spec. sätt ? T.ex. så att ni rider i ridhuset 5 dgr i veckan och rider ut varje söndag (dvs. en gång...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: ylba
·
B
Träning \"hoppig\" häst... jag rider en häst som är väldigt stressad hela tiden, hon blir rädd för sin egen skugga, för blad, grus, stenar...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: anhe
·
M
Träning Skulle behöva utbyta lite tankar och ideér med ngn som verkligen är duktig på det här med NH. Har en häst som har samma problem som...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: mizzemjaou
·
Träning Skillnader mellan olika \"läror\"? Inspirerad av tråden på gnägg skulle jag vilja ta upp en diskussion om skillnader filosofiskt och...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Betsy
·
S
Träning Igår skulle jag för femte året i rad ta hem en bekants häst över sommaren. Jag gjorde i ordning henne som vanligt och gjorde som vi...
Svar
8
· Visningar
873
Senast: Mithra
·
Träning Mitt sto har tendens till att kunna sparka om någon rider förbi, framförallt ponnys. Jag tycker dock att hon blivit värre nu det senaste...
Svar
9
· Visningar
1 447
Senast: Cilla
·
Träning Hur uppfostrar man dom? Min lilla hingst är nu 4½ vecka. Dom släpptes på bete för en vecka sedan tillsammans med 4 andra ston m föl. Här...
Svar
18
· Visningar
1 285
Senast: Ellem
·
L
Träning .. avlivningsmetoden? (eller vad säger man?) Jag har ju min gamla gubbe här, han är pigg och glad men man måste ju vara beredd.. usch...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 385
Senast: Dyfra
·
G
Träning Jag funderar på att låta mina kallblodstravare börja gå på lösdrift. En av dem är 25 år och min fråga lyder: Tror ni att det är ok att...
Svar
13
· Visningar
889
Senast: Gefjun
·
S
Träning Mitt lilla pyre har nu lite lätt börjat få en sida som hon tycker bättre om att jobba med. :o Hon är lättare att longera och böja i...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Mabuse
·
M
Träning tänkte bara dela med mig lite om hur det är att rida mitt sto när hon är brunstig. Inte kul. Kom därifrån nu och det gick inte så bra...
Svar
16
· Visningar
3 393
Senast: Moncan
·
M
Träning Jag behöver lite tips! Min häst är lite besvärlig att lasta. Inte så att det är jobbigt, men det stör lite. Hon går gärna upp på...
Svar
19
· Visningar
1 294
Senast: Pepito
·
Träning Jag jobbar på min sits för att få tillbaka mina finstämda hjälper, som jag hade innan stallolyckan som gav mig en ryggmärgsskada. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 793
Senast: Lydia
·
C
Träning Vad tycker ni därute om att åka långt med en tvååring? Det är Stockholm-Skåne det är frågan om, 55 mil för att vara exakt. Han har åkt...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama