Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej alla! Blir så förvirrad när jag får lära mig olika saker hela tiden.. Därför tänkte jag fråga er hur ni gör! :idea: Hur gör ni...
Svar
12
· Visningar
1 441
Senast: Barret
·
C
Träning Nu är det så att ponnyn jag rider inte har något förtroende för mig. Ibland tjurar han ihop och vägrar hoppa, knappt att han går över en...
Svar
14
· Visningar
1 215
N
Träning Och vad har de gjort fram till dess! Plarerar ni att börja rida in dem eller vänta? ska de visas på 3:års test nästa år? skulle va...
Svar
7
· Visningar
852
C
Träning JAG har nu fåt tprova på det jag alltid drömt om. Att rida hästen med endast grimma. Ja nog var det kul alltid men det kändes inte...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: Korven
·
Träning Min hsät har varit här hemmai snart 3 veckor och jag har nu fått ett erbjudande att stalla upp honom hos min hovslagare och hans fru...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: amalia
·
C
Träning Kanske en känslig fråga, men hur 17 kan man ha täcke på en nordsvensk. De är ju gjorda för att klara detta klimatet! Likadant med...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 563
Senast: Curly
·
D
Träning Nu är det så här att jag har longerat "grannens" häst för första gången idag. Och hon anfaller riktigt ordentligt, bit attack...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 058
Senast: Yrja
·
Träning I stallet har vi två shettisar, en valack och ett sto. Vi har en unghäst (halvblod) som är två år gammal och som kastrerades i början på...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: Psyco
·
H
Träning Vad anser ni om att rida dressyr barbacka..
2 3
Svar
49
· Visningar
3 135
Senast: Guatemala
·
Träning Funderar på att skriva mitt examensarbete om hästkommunikation, både deras egen kommunikation och hur vi kan lära oss det grundläggande...
Svar
18
· Visningar
1 564
Senast: yatlah
·
E
Träning Jag skulle börja longera min unghäst men det gick inte så bra hur jag än gör så fattar hon inte att hon ska gå runt mig hon springer...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: alpha
·
G
Träning Funderar på att skaffa en medryttare till min häst då jag känner att jag behöver ha lite tid över för annat ca 2 dagar i veckan. Vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 328
Senast: vildros
·
Träning Testade att lasta själv i tisdags. Han är super snäll och går glatt in i transporten utan problem men han vill inte stanna där inne...
Svar
2
· Visningar
728
L
Träning skulle släppa ihop mitt sto å föl(1 månad) på sommarbete nu men nu har den andra fölungen som finns i stallet skadat sig och är på...
Svar
5
· Visningar
1 498
Senast: lie
·
Träning Har ett problem nu till hösten så jag måste få råd till om hur jag ska göra. Det är så att efter flera år med flera ston i stallet så...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: LaMaya
·
X
Träning Hur "kinkiga" är ni på vädret igentligen ? Om det regnar, bara öser ner brukar ni ger er ut då ? Bara en liten fundering. . :smirk:
2 3
Svar
43
· Visningar
2 312
Senast: Evergreen
·
Träning Lägger ni upp eran riding på något spec. sätt ? T.ex. så att ni rider i ridhuset 5 dgr i veckan och rider ut varje söndag (dvs. en gång...
Svar
11
· Visningar
1 391
Senast: ylba
·
B
Träning \"hoppig\" häst... jag rider en häst som är väldigt stressad hela tiden, hon blir rädd för sin egen skugga, för blad, grus, stenar...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: anhe
·
M
Träning Skulle behöva utbyta lite tankar och ideér med ngn som verkligen är duktig på det här med NH. Har en häst som har samma problem som...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: mizzemjaou
·
Träning Skillnader mellan olika \"läror\"? Inspirerad av tråden på gnägg skulle jag vilja ta upp en diskussion om skillnader filosofiskt och...
Svar
15
· Visningar
1 215
Senast: Betsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka