Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Vår nyinskaffade B-ponny är stark och rätt hård i munnen. Då dottern rider med mjuk hand vill jag inte att hennes ridstil förändras till...
2
Svar
24
· Visningar
1 839
Senast: hanoirocks
·
C
Träning I stallet där jag red förut finns det en ponny som har blivit så OTROLIGT bortskämd. JAG har försökt ta ur dom här fasonerna från honom...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: favvo_tjejen
·
X
Träning Hm. . jag vet inte varför men jag har jätte dåligt självförtroende när jag rider med andra. Speciellt om jag rider ngn annans häst &...
Svar
14
· Visningar
1 028
Senast: drowsy
·
X
Träning Jag vet inte om jag ska lägga detta inlägg här, men jag söker med ljus och lykta efter en seriös och duktig "hästpratare" för att...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: cia96
·
Träning Igår var jag och tränade i paddocken med min pålle. Hon var endast iförd reprimma. När jag var färdig så red jag henne barbacka i...
Svar
13
· Visningar
1 393
Senast: Yrja
·
J
Träning Hade utslæpp i søndags morse denna dialogen delade mellan mig (J) och en annan hæst ægare (E) som redan va nere i stallet och høll på...
2
Svar
27
· Visningar
2 108
Senast: Mona
·
Träning När jag har stått o kliat pållen en stund o klappat o gosat lite så ska hon alltid vända baken till... hon ska inte sparka eller nåt...
2
Svar
21
· Visningar
1 683
J
Träning Vid ett par, tre tillfällen har min häst reagerat mycket starkt inne i stallet. Inget speciellt har hänt där enligt andras utsago, han...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: ika77
·
Träning Var o tränade för en idag och jag fick hålla på och "pilla" med tyglarna för att bettet skulle bli rörligt, obs jag satt inte och drog o...
2
Svar
21
· Visningar
1 864
Senast: stranger
·
S
Träning ...någon som gjort det? Jag funderar på att hälsa på en kompis i slutet av augusti och då ta hästen med mig. Jag kan förhoppningsvis...
Svar
10
· Visningar
1 460
Senast: sova
·
C
Träning Har en polle på skolan som är fem år gammal. När man skall sitta upp på honom vill han ej stå still utan backar hela tiden.. Finns det...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: Marri
·
E
Träning Det är lika bra å dra historien från början. Fick reda på att jag helt plötsligt inte fick fortsätta ha min foderhäst och blev då helt...
2
Svar
23
· Visningar
2 350
Senast: Mirre
·
M
Träning finns det nåt bra sätt/träning för att banta sin häst??
Svar
18
· Visningar
1 937
G
Träning Ja vad gör man...? d är inte så att hon sparkar vid fodring, utan med jämna mellanrum var 5:e minut... spelar ingen roll vilken häst...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 869
Senast: Izadora
·
Träning Scenariot är följande: Du går ur hästen box, stänger boxdörren efter dig och går och pratar med några stallkompisar, och vänder...
2
Svar
31
· Visningar
2 127
Senast: Izadora
·
M
Träning Min Kallblodstravare tycker inte om att åka transport. Han går alltid rakt in och backar lugnt ut när vi ska lasta ut. Dock står han och...
Svar
16
· Visningar
1 001
C
Träning Om du fick välja den viktigaste delen av din häst som du rider just nu, vilken blir det då? Ett bakben? Huvudet? Geisten? Magen? Ryggen?
Svar
16
· Visningar
1 348
Senast: tjenixen
·
N
Träning Vi körde lite lastträning idag... och då satte sig kompisens häst helt ner i transporten när vi körde en liten sväng. Kompisen sa att...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: Farouk
·
M
Träning Min häst har fått en ful hovböld, är uppverkad i sulan och bandagerad ända upp till framknä, ett bandage som absolut inte får bli blött...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Weine
·
Träning *vet inte om tråden ligger på rätt ställe* någon som vet om detta går? Har ett sto och en valack som är mina och dom går bra, men en...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama