Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag och min nordsvensk har bytt stall ofta pga att vi inte riktigt passat in. Får ofta höra elaka kommentarer om att nordsvenskar inte...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: MoonFlight
·
Träning e det inte så att man ska både rida och gå med häst på höger sida av en trafikerad väg?? :confused:
Svar
7
· Visningar
816
Senast: ika77
·
S
Träning Nej, det är inte min häst den här gången! (Han är numera väldigt medgörlig :D) Imorse skulle jag leda ut en av hästarna i vårt stall...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: fejko
·
S
Träning \"Tonårstrassel\" eller annat test (fullblod) (långt) Skrev för ett tag sen om pållan som inte ville bli hämtad i hagen. Tack för all...
Svar
14
· Visningar
1 011
Senast: realist
·
A
Träning Hej,jag har ett hbl sto född 0305,med kanon dressyr stam,som jag gärna vill "komma nånstans med",jag undrar när och med vad jag ska...
2
Svar
33
· Visningar
2 078
Senast: stranger
·
J
Träning Hur gör ni på vintern med era barfota hästar som rids? Rider ni bara i manege eller även ute i snön? Måste ju bli HALT och hemska...
2
Svar
22
· Visningar
9 145
Senast: JGA
·
N
Träning Hagproblem med hästen, det är precis vad jag har. Jag har ju en "foderhäst" som står i ett stall i närheten och ägaren till min...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: alisson
·
P
Träning Är det någon här som har varit på någon av dom Ökända hästmarknader som fortfarande försikommer? Vore intressant att höra hur det går till.
2 3
Svar
51
· Visningar
7 240
Senast: sthlm23
·
Träning Hur känner man(som ryttare) att hästen går i rätt form o jobbar bra?
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Vaccan
·
D
Träning Vad ska man göra åt hopprädsla ? På hoppningen skakar jag alltid som ett asplöv (speciellt när det är nummerordning på dom som ska hoppa...
2
Svar
21
· Visningar
2 280
Senast: ponnyryttaren
·
D
Träning Är säkert i fel forum, men det verkar finnas en hel del unghäst ägare här. Min fråga är hur mycket erfarenhet av unghästar och hästar ni...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Agraff
·
M
Träning Tänk er att ni bor i närheten av en ridskola. En dag tänkte ni rida till ridskolan för att träna lite i paddocken eller något annat. Men...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: Fideli
·
Träning Varför är hästen så arg? :confused: Vad säger bilden dig? Vad ser du i denna bilden? Varför? Vad hände? Berätta och analysera! :)
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 096
A
Träning Jag har ganska nyligen köpt en varmblodsvallack. Han är snäll och lugn men när vi är ute och rider kan han helt sonika vända sig om för...
2
Svar
30
· Visningar
3 833
Senast: Just_me
·
F
Träning Jag har just börjat rida en rätt knepig häst, som tydligen behöver drivas rätt mycket med sätet. Ridläraren står och hojtar at jag ska...
Svar
18
· Visningar
2 363
D
Träning Släppte mina hästar på bete idag, när jag skulle hämta in dem på kvällen regnade det som bara den! Jag hade en chock-orange ragnkappa på...
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: stally
·
Träning vad ska jag göra egentligen? snart kommer han bli sjuk känns det som. frågan kommer längre ner efter mitt klagande ;) det bara regnar o...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Bimbolina
·
S
Träning För några månader sedan köpte min syster ett 5-årigt fullblod som hon skulle ha till hoppning och lättare fälttävlan. Så här i efterhand...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 933
Senast: realist
·
Ä
Träning Har ett 7 veckor gammalt hingstföl som förut var social o kom fram i hagen och lät sig tas, men nu går han undan. i stallet är det inga...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Welsh
·
P
Träning Är det bra att tömmköra en ung ponny ? Och kan försöka förklara hur man gör ? :love: :confused: :rofl: :banana:
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama