Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ska förhoppningsvis titta på ett sto på söndag som verkar toppen, men jag har en unghingst här hemma (stoet är 165 cm och unghingsten är...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: arabia
·
Träning Hur gör ni när ni transporterar era hästar? Skyddat eller oskyddat? Jag skulle aldrig åka utan transportskydd. Tycker risken är för...
2
Svar
30
· Visningar
3 158
Senast: Centaur
·
Träning Vad gör man om man blir rädd så fort hästen har lite frammåtbjudning. Jag är 24 år, har ridit i 15 år, tränar dressyr på LA/MSV nivå men...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 652
Senast: keramin
·
P
Träning ´när man läser om olika slaktmetoder så skriver många att dom skulle göra si eller så för att slippa allt blod hemma. Jag tycker att...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: kopparberg
·
E
Träning Idag ska min kompis eventuellt följa med mej till stallet och få rida lite på medryttarhästen :p Jag tänkte att hon kanske får rida ute...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Sirisiri
·
Träning Min pålla (eller snart min då) nblir helt galen i stallet när hon börjar brunsta. Hon slår i golvet med framhovarna, trycker nästan upp...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: breccia
·
P
Träning Pratade med en bekant och hon sa att uppfödaren till hennes hbl hade vant av hennes häst helt och hållet vid 3 månaders tid och sålde...
2
Svar
26
· Visningar
2 239
Senast: prince77
·
F
Träning \"Avlivning\" med bultpistol... Läste en artikel om det, och fick då uppfattningen att hästens kropp 'MÅSTE' tas om hand och skickas...
Svar
6
· Visningar
2 754
Träning Har lagt detta inlägg även på hästhantering men eftersom jag antar att jag kommer få en del svar här som har lite annan inriktning än de...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Lalle
·
Träning Pållen har på senaste tiden slutat lyssna när jag ber honom om halt. Det enda svar jag får är att han skiter i det, gapar och bara går...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Immer
·
T
Träning Hur tycker ni?Jag har lite svårt för detta. Ibland får min häst käka lite gräs och ibland inte när vi bara står still efter en promenad...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Rockyn
·
Träning Har också en närbesläktad liten klifråga... Mitt sto är extra fnattsugen när hon är dräktig av någon anledning och när jag kelar och...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Rockyn
·
Träning Jag vill ha ett nytt rep att träna med, gillar inte det jag har nu, och tänkte höra med er andra vad ni har för några och vart ni har...
Svar
15
· Visningar
3 040
Senast: Agraff
·
C
Träning Hej! Jag har just börjat rida på stora hästar efter en lång tid på ponny. HAR aldrig varit rädd eller osäker i mitt umgänge med hästar...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: cotton
·
P
Träning Fölet som nu är 11 dagar accepterar grimman och lyfter så fint på hovarna och är väldigt tillgiven men när man försöker leda fram så får...
Svar
8
· Visningar
4 263
Senast: Mitrolle
·
Träning Där jag har min häst nu så finns det en volt med staket runt om som används till löslongering. Jag tror den är ungefär 10 m i diameter...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: eldione
·
R
Träning Jag och min familj har hyrt en häst nu under sommaren och innan vi skulle hyra den så har vi varit och ridit den nån gång i månaden...
Svar
12
· Visningar
1 051
Senast: Sirisiri
·
A
Träning Häromdagen hyrde jag hästtransport för att miljöträna lite med min tvååring. Jag backade in transporten i hagen och hade grinden mellan...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Mirre
·
S
Träning Har tidigare lagt in en tråd angående denna häst under "Hästhantering". Min syster har för ungefär två månader sedan köpt ett...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Många hästar har ju svårt att stå stilla tex vid uppsittning. Så jag skulle vilja höra hur ni gick tillväga när ni lärde era hästar stå...
Svar
17
· Visningar
1 343
Senast: Rattfylla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur