Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Min kompis brukar leda ut och in en 3- åring valack som är jätte snäll och mkt mysig. En gång då jag var med ( första gången jag var...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: __chantea__
·
Träning Någon som vet ett bra tips på att bygga halsmuskler på en travare? (Han har aldrig haft någon underhals överhuvudtaget inte ens när han...
Svar
12
· Visningar
8 881
Träning Jag har genom de sju åren som jag ägt min häst flyttat henne till olika stall ett ANTAL ggr... har tappat räkningen... Dels för att jag...
Svar
19
· Visningar
2 692
Senast: vippan
·
Träning jag har en unghäst på 5 år, som efter tandbytning i höstas varit lite klurig att få i form. nu har det släppt nästan helt iaf, och han...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: beauspirit
·
Träning Har sedan 1½ vecka ett shettissto hemma. Hon är snäll och trevlig, dock lite nafsig när man har henne i grimma. I hagen är hon svår att...
Svar
8
· Visningar
881
A
Träning Nu vet jag inte om jag skriver i rätt "fack" men provar ändå... Det är så att jag har en häst som har en ostyrig man som gärna lägger...
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: linzan
·
F
Träning varför gör de så?.. har sett en av mina kompisars hästar göra så ett antal ggr?.. är det brist på något?
Svar
10
· Visningar
5 391
Senast: Natascha
·
H
Träning Är på väg att ev få in en häst i stallet som har mkh på ca 1,70... Stod i stallet idag och funderade på takhöjden, var tvungen att ta...
Svar
18
· Visningar
1 808
Senast: grimman
·
Träning ..om jag kommer till john moore-campouten i en vanlig dressyrsadel?? känner inte att jag kan köpa en westernsadel bara för den veckan...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: paradox
·
M
Träning :confused:jag vet att det råder delade meningar om detta och huruvida det hänger ihop med hästens syn och kroppsuppfattning mm...
2
Svar
27
· Visningar
2 597
Senast: Whirlie
·
S
Träning Om hästen har ett bra övertramp i skritten, är det ett tecken på att den har lätt för att få bakbenen under sig?
2
Svar
35
· Visningar
2 274
Senast: fio
·
R
Träning Ok eller inte ok? Nu menar jag alltså inte nerförsbacke modell slalombacke ;) Men lite lut sådär, vet inte hur jag ska förklara :crazy...
Svar
16
· Visningar
3 153
Senast: Frasseoo
·
N
Träning hej. min ettårs hingst har fått en ovana eller vad det nu är. varje gång han kommer in i boxen börjar han klia svansen / baken, och det...
Svar
16
· Visningar
959
Senast: nettan77
·
A
Träning Jag har en nordsvensk på 10 år, han är av travartypen men är inge sån när man rider. Han har muskler o kan alla gångarter bra. Har haft...
Svar
12
· Visningar
1 424
Senast: Amarant
·
Träning Hur pass mycket påverkar det hur hästen går om man tittar ner på halsen?? Ändras även övriga sitsen??
Svar
18
· Visningar
1 289
Senast: keramin
·
B
Träning Har en C-ponny som tyvärr har en väldigt dålig ovana, så fort hon inte vill något Tex jobba på rätt sätt eller lämmna sina kompisar så...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 883
Senast: Enya
·
K
Träning Jag undrar.. Har en häst som ständigt blir rädd för allt! Man kan vara ute och gå och sen plötsligt blir hon rädd för huset, trädet...
2
Svar
24
· Visningar
2 557
Senast: Kurant
·
L
Träning Jag har tänkt att åka och plugga i Ungern och jag vill ha med min häst. Har nån av er någon erfarenhet av flygresan och allt som hör...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: psychogrrl
·
S
Träning Hej alla! Finns det någon i detta avlånga land som vet något om den Estniska Torihästen särskilt intresserad av den som kallas "sport...
Svar
17
· Visningar
4 774
Senast: psychogrrl
·
E
Träning låter ni dom gå med långt grimskaft bakom er eller är det på sidan som gäller?
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 493
Senast: Lola_97
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar