Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag har flyttat min vallack-islandshäst, Bjarki, till bete tillsammans med 2 shetlandsston. Den ena började direkt brunsta kraftigt...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Moniq
·
Träning av att inte bli riden på lite över en vecka?
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: Evergreen
·
I
Träning Ska man verkligen lägga på ett 17-årigt gammalt sto som inte har haft föl innan ??? Inte enligt mig i alla fall!! :confused:
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 235
Senast: raven_82
·
M
Träning vilket ben är rätt sittben :smirk:?
Svar
17
· Visningar
13 227
Senast: EmMmY
·
V
Träning är det nån som har tips på hur jag ska lära min häst att fatta vänster galopp?? hon har kunnat det får något år sen, men jag tappade...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Possi_Katt
·
T
Träning Är det någon som har några bra tips om hur man tränar sin ponny för att den inte ska få mjölksyra så lätt? Min ponny har ganska bra...
Svar
12
· Visningar
2 948
Senast: Stopek
·
H
Träning Hästen jag rider fattar nästan alltid vänster galopp direkt när vi är ute och rider, trots att jag fattar höger galopp så övertydligt...
Svar
13
· Visningar
4 392
Senast: Qodrofenia
·
J
Träning Hur lär man en ponny på 6 år att gå i form? Fd ägaren anser att deng ör det men i själva verkat har de tvingat ner skallen på ponnyn så...
Svar
8
· Visningar
3 339
Senast: Gilan
·
Träning Liten uppdatering. Bruksnordishingst som kom till mig Okt-03. Kastrerades ganska omgående då han var en fara både för sig själv, andra...
2
Svar
21
· Visningar
1 766
Senast: sissu
·
Träning Jag har fått en medryttare som ska rida under sommaren på en av fjordstona. Allt gick bra till en början och både hon och hästen verkade...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Melli
·
A
Träning Vi har nyligen köpt en 12 årig travvalack, och jag har lite frågor som jag undrar om någon skulle vilja svara på. När jag rider honom i...
Svar
16
· Visningar
1 310
Senast: Beppo
·
J
Träning Någon här som har ett bra tips på HUR man stänger in en shettis :confused: Känns som att vi provat allt nu... han går i en hage med 5...
2
Svar
22
· Visningar
2 190
Senast: LadySara
·
B
Träning Jag tycker om att rida barbacka då och då, men blir alltid så jäklans hårig och smutsig. Undrar nu om det är någon som har något tips...
2
Svar
24
· Visningar
2 707
Senast: Spider84
·
F
Träning Jag vet inte om det går att få tips men kan behöva skriva det iallafall. Jag har provridigt lite olika hästar, jag har hållt på med...
Svar
11
· Visningar
1 734
Senast: eldione
·
Träning Jag ska börja på naturbruksgymnasie till hösten och hade tänkt att köpa en häst efter gymnasiet. Vi har inte riktigt råd med en häst som...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Hästbiten
·
Träning Den senaste månaden eller så har jag inte alls ridit mycket.Jag kan bestämma mig för att idag ska jag minsann ut på en tur, men när jag...
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: eldione
·
I
Träning Jag undrar om nån kan ge mig lite tips på hur man får en travare att galoppera. Jag har mina egna funderingar men vill även höra andras...
2
Svar
28
· Visningar
1 910
Senast: Cinzano
·
E
Träning Hur gör ni när ni transporterar er shettis? Jag har fått för mig att den lilla ska få följa med när jag tränar. Har dock bara kört henne...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: Dragonfruit_
·
Träning Skrev den här "artikeln" tidigare idag, skulle gärna vilja dela med mig av den till er. *** TRYGGHET Vad är trygghet? När man var...
2
Svar
35
· Visningar
2 768
Senast: Tassetass
·
N
Träning jag har nu hålit på med nh i många år och har gjort på samma vis hela tiden och jag tycker det funkar.jag e tex tyst eller berömmer när...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: ika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka