Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Red Frasse i går kväll ensam och hon var helt knäpp :( Jag vet inte vad det berodde på, men hon var totalt samarbetsovillig och ville...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: spralla
·
Träning Jag har 3 hästar varav 2 ston och 1 vallack.Fick hem det andra stoet för ca 3-4 månader sedan.Hon var då väldigt rang låg och drevs en...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Yrja
·
S
Träning När man läser hästannonser står det ofta kräver rutinerad ryttare . Vad menas med rutinerad ryttare? Vad kan man som rutinerad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 683
Senast: divinel
·
K
Träning Hur ska man göra...? Här han man en häst som egentligen är värdens snällaste och raraste men har tidigare inte haft det så jättebra...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: Görel
·
S
Träning hur anmäler man en f d helt okej hästkarl för vanvård? han är idag nästan 85 år, och hans hästar får nästan aldrig mockat, för mycket...
Svar
15
· Visningar
1 484
Senast: bigganl
·
S
Träning Hej! Mkt tacksam för tips! Problem med nya pållan. Har haft henne i två månader. Nu är flocken släppt på sommarbetet i stoora...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Underappreciated
·
F
Träning Hur gör ni andra, travar ni på asfalt eller skrittar ni bara? När jag var yngre så var det absolut förbjudet att trava på asfalt men nu...
2
Svar
36
· Visningar
2 461
Senast: Shadowfaxe
·
Träning Vår snääälla valack har flyttat typ 6 km för att få gå ute hela dagen och äta lite gräs. Hemma är han världens coolaste, hetsar aldrig...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: lotta_k87
·
Träning Behöver hjälp för nu är det inget kul längre!!! :( Hästen är helt galen och jag vet inte om det bara är sprall och bus eller om hon...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 698
Senast: zolan
·
Träning Funderar på att testa det idag med Herman. Har bett honom att gå runt mig lös några gånger och det funkar bra. Visserligen har det bara...
Svar
11
· Visningar
1 731
Senast: Mirre
·
B
Träning nu är mina framtidsplaner på G igen.. om man skulle slå ihop två ridskolor, hur kommer hästflockarna att komma överens i hagen? vad är...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: BeastieBabe
·
Träning Jag har börjat utöva NH-övningar med min medryttarhäst och idag gick jag igenom de enklaste i paddocken; känna igenom hela kroppen med...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: Rosenblad
·
S
Träning Min nyinköpta (sedan 5 dgr tillbaka) vallar fram och och tillbaka vid staketet i hagen. Han har inte gjort så någonsin tidigare och är...
Svar
12
· Visningar
1 191
Senast: Kritos
·
M
Träning Pållen har börjat stanna på väg från hagen upp till stallet. Han bara tvärstannar och står och glor, efter lite övertalning går han ett...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: majafresk
·
Träning Min lilla fröken blir 6 v i helgen och ska alltså avmaskas för första gången, Hur gör man det på bästa sätt både för mig och fölis? Hon...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: Razor
·
Träning När jag rider så har jag nu hittat ett sätt som jag tror kommer att leda till en bra form i framtiden. När jag rider på det här sättet...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: Reykur
·
Träning Nån som har bra tips på hur man ska göra för att slappna av i armarna vid ridning??? spänner mig alltid under dressyrlektioner i...
Svar
9
· Visningar
1 647
Senast: lakrits
·
Träning jag undrar om det är många som råkar ut för misshandel på sina hästar av en eller annan anledning. själv hade jag min unghäst ett tag i...
2
Svar
26
· Visningar
2 579
Senast: KaZa
·
K
Träning väger ett litet halvblod ungefär?
Svar
2
· Visningar
806
Senast: bigganl
·
Träning Japp, nu har det hänt!! Efter månader av träning. Att först få in hon i transporten, sedan kunna stänga bommen, sedan kunna stänga...
Svar
15
· Visningar
950
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka