Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Detta problem kanske passar under flera olika kategorier, men det är ju ett rid-problem, så jag lägger tråden här. Min häst har nu...
2
Svar
32
· Visningar
2 188
Senast: kryptisk
·
Träning Nu känner jag mig som en dålig hästägare för nu måste Novan flytta ... igen. Jag har haft Novan i ungefär 2 år och kommer nu om några...
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: Kassiopeja
·
Träning Jag behöver tips hur jag skall aktivera min häst i två veckor. Min fjordis valack skall vila i två veckor på grund av lite småhälta...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Gilan
·
Träning I en bok som jag läste stog det "Även om det är ovanligt att hästar jagar hundar så händer det ibland. Kom ihåg att hästar brukar...
2
Svar
29
· Visningar
2 202
Senast: Pretty_Fly
·
Träning Min häst har nyss fått flytta till betet, och har fått lite "myror i huvudet" och är väl inte kanske lika kul att hantera som vanligt...
Svar
4
· Visningar
776
Träning Vad gör ni med era föl de första veckorna? Vi har smekt fölen över hela kroppen, borstat, lyft fötterna, haft på grimma några gånger. De...
Svar
7
· Visningar
1 428
Senast: Skuggfaxe12
·
N
Träning Nu planerar vi att ta med min häst till norrland och det är över 120 mil och vad måste vi tänka på och vad kan vi göra så att hon har...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Zaga
·
C
Träning Hej! Kan nån ge mig lite hjälp nu??? Min ponny brukar kunna gå efter mig lös ut och in till hagen och på promenader hur lätt som hälst...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Tassetass
·
R
Träning Vad kör ni med för medel nu på sommaren när fluggor/mygg och annat USCH är i luften? Pållen klarade sig helt Ok förra sommaren,men...
Svar
17
· Visningar
1 822
Senast: chilipop
·
L
Träning Har hört rykten om att man inte ska titta in i hästens öga. Då menar jag inte att man bara står och tittar snabbt utan att man står och...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Razor
·
G
Träning Har frågat om detta på hästhantering förut, men fick inte så många svar. Mitt problem är att min ena häst, som jag haft i 9 år (sedan...
2
Svar
21
· Visningar
1 685
Senast: Gefjun
·
C
Träning vad skall man göra? jag o en kommpis tar ju hand om en häst över sommaren och han är lite ilsken.. vad skall man göra? i boxen är han...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Tassetass
·
K
Träning Nu har alla hästar kommit ut på bete.. och när man hämtar ponnyn, och rider eller vad som hellst så skriker han heeela tiden.. man får...
Svar
3
· Visningar
1 411
Senast: RebeckaKihlberg
·
F
Svar
15
· Visningar
1 069
Senast: karatefisken
·
L
Träning Vet inte om det är här jag ska lägga min tråd, men jag provar... Jag skulle vilja höra era åsikter om för- och nackdelar med att ha...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: sissu
·
Träning hästen från hagen om den är extremt svårfångad?? Ja har börjat rida en häst som bara inte går att fånga i hagen... Igår gick det efter...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: Ellem
·
U
Träning hjälp!!!! nu är det andra dagen i rad som hon gör så här. Igår kom min dotter hem från stallet och sa att vårt sto helt plötsligt...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: Jollyembla
·
Träning Hur tränar jag min häst bäst för att inte vara rädd för vatten. Som det är nu så är vattenpölar dödligtlivsfarliga om man inte tar och...
Svar
15
· Visningar
1 320
Senast: Spirit
·
V
Träning nån som har nått bra tips på hur man bygger upp musklerna på en 5 åring? spec. ryggmusklerna. skulel ha tränat klättring om jag bara...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: vide
·
Träning Min bebis (shettis hingst på 1 år) har inte naffsat eller gjort några dumheter alls tills idag, nu bet han mig i armen och försökte...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: caradan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka