Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Stämmer det på de flesta hästarna? Har hört att det ska vara så och det stämmer på de flesta hästarna jag har ridit. Men när hästen då...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 392
Senast: domino
·
V
Träning har en unghäst som jag håller på att träna i nh, eller har börjat lite smått, på mindre än 2 minuter så fattade han att det är jag som...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: Lina_Zacha
·
H
Träning Har ett halvblodsto som helt enkelt avskyr att bli borstad. Undantaget hård borste i ansiktet! Rycka manen är också helt ok! Har över...
Svar
14
· Visningar
2 603
Senast: stally
·
J
Träning är en sak vi ej får göra där jag rider. Gubben som jag rider hos känner att han har ett sånt stort ansvar för oss så vi får bara frida i...
Svar
17
· Visningar
1 423
Senast: Xeline
·
B
Träning Hur lär man en häst att gå i form på rätt sätt..? Hur får man den att lyssna på skänkeln..? Är det bra att longera en unghäst mycket...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Buffalo_brud
·
K
Träning Min häst är hanterad enligt konstens alla NH-regler så gott jag förmår. Han har ett enormt självförtroende och är trots att båda...
2
Svar
36
· Visningar
2 571
Senast: Mirre
·
S
Träning För ca en vecka sedan kom det en ny häst till stallet. Hästen var ett imulsköp, inget hästöp var planerat. Vederbörande hade sett en...
2
Svar
38
· Visningar
2 821
Senast: Sirisiri
·
P
Träning Tror ni att de då enbart är farliga för sin ägare/skötare? Jag har funderat lite på det här, efter att ha läst trådar om hästar som har...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Yrja
·
L
Träning Rusar efter \"hinderna\" Hej! Har börjat gå lite över bommar och så med medryttarhästen. Hon är bara fem år och har aldrig hoppat med...
Svar
12
· Visningar
1 365
Senast: lakrits
·
Träning ALADDIN HAR FÅTT ÖVERMOD! Han går nu i sommarhagen och har (som alla andra sommrar...) blivit kaxigare ju mer gräs han har att äta...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Tassetass
·
Träning Oj vad jag längtar hem till min ettåring nu, sitter i mitt studentrum och läser för sista tentan, sen ska jag åka hem till min hingst...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Dragonfruit_
·
J
Träning Jag undrar om era hästar går ute dygnet runt på våren/sommaren? Eller bara en kort tid på några veckor? Berätta vad ni har för hästar...
2
Svar
36
· Visningar
2 609
Senast: Lazio
·
Träning är det någon som har ngon teori varför han gör som han gör? när jag löslongerar honom tex i ridhuset så vill han gå väldigt nära mig...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: paradox
·
J
Träning Nu har jag fått tag på stallplats...ska nu bara hitta någon lämplig häst för mig att köpa... Stallplatsen är jättefin! Med stora fina...
2
Svar
25
· Visningar
2 989
Senast: Sunnan
·
Träning jaa, jag skulle vilja ha fler tips på övningar som man kan göra från marken för att främst bygga upp ryggmusklerna och alla andra som...
Svar
12
· Visningar
1 383
Senast: Janina
·
D
Träning Såg på en gammal tråd att det skrevs att man inte skulle ta innertygeln vid galopp. Det gäller på både volt och fyrkantsspår vid hörnen...
Svar
12
· Visningar
3 466
Senast: Asa_S
·
L
Träning Nu på senaste tiden, när jag har börjat arbeta med pållans galopp, både ute och på banan har jag vi stött på ngt riktigt märkligt. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Asa_S
·
F
Träning har iaf köprt en ny sadel nu som är väl utprovad! men min polle fortsätter ändå att sparka direkt man tänker spänna sadel gjorden!:(...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Mitrolle
·
P
Träning Jag funderar på att resa utomlands i ca ett år men har ju en liten ögonsten som någon måste ta hand om...Vi har eget stall och jag har...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: janivista
·
Träning Vad kan man göra åt en 20 årigt hbl som är så het att han trippar på tåna och om man travar med honom och tar en föhållning så bockar...
Svar
11
· Visningar
1 024
Senast: Shadowfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka