Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Jag behöver lite tips om hantering av fölungar! Jag har ett litet arabstoföl på sex dagar. Hon är lite blyg och skygg och jag kan inte...
Svar
6
· Visningar
1 833
Senast: RebeckaKihlberg
·
Q
Träning Hej allihopa! För ca 1 ½ månad sen fick jag reda på att min ganska så nyinköpta häst hade spatt i båda bak och lösa benbitar i ena bak...
Svar
12
· Visningar
1 244
Senast: FairLady
·
G
Träning Jag har ett problem med en av mina hästar. Han är lugn och snäll annars, men ibland kan han bara bli störtsur utan anledning. Tex...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Gefjun
·
S
Träning I mitt stall står en d-ponny,Shaggy, som är sex år. Han kom till ridskolan för ungefär 1 år sedan. Problemet med honom är att han är...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: nipa
·
Träning Jag vet att det finns tusen frågor om lastning men jag har en till... Min häst följer mig hur bra som helst i vanliga fall, med och...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: peperoni2
·
H
Träning Jag köpte en häst för ca en månad sen, en sk "problemhäst". Han stack när man red honom, hade damp, gick inte att leda och var mycket...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Hästbiten
·
M
Träning Ni som tränar era hästar att göra nån "konst" / "konster", hur gör ni? :confused:
2 3
Svar
48
· Visningar
2 554
Senast: blåvinge
·
Träning Att skaffa lite hjälp eller att hitta nån att ta lektioner för? Sist, när det verkligen var jättepanik, fick jag hjälp genom Buke att...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: mian1
·
Träning Ni, som använder det, när gör ni det, och i vilket syfte?
Svar
3
· Visningar
849
M
Träning Jag har en vallack som är extremt hingstig...å då menar jag verkligen extremt. Han har hela vintern och våren gått tillsammans med en...
Svar
6
· Visningar
998
Senast: merenwen
·
P
Träning Hade idag ett mindre gräl med en häst som jag inte känner så bra. Vanligtvis är hon kolugn vid borstning och sadling, etc, men hon hade...
2
Svar
22
· Visningar
1 954
Senast: xCATHx
·
L
Träning Jag undrar vad ni tror om att köpa ett äldre halvblod (kanske runt 20år) som är utbildad i medelsvår dressyr o hoppning. Tror ni att det...
Svar
8
· Visningar
1 126
Senast: kopparberg
·
Träning I en tidigare tråd så funderade jag ju på om en stallägare får göra vad h*n vill med sina inackorderingar. Enligt våra kontrakt så har...
Svar
13
· Visningar
1 435
Senast: emindy
·
L
Träning Jag förstår mig INTE på hur man ska kunna spänna in den. Det är ju en storlek för alla... Snälla hjälp!!!!!
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: vide
·
Träning Ska troligtvis köpa en shettis hingst på 1 år i morgon. Han har gått i flock utan att blivit hanterat ngt nämnvärt. Att sätta fast...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Elshacera
·
D
Träning Jag har en fråga som ajg måste få svar på. Ingen hr lärt mig det här så det känns mycket angeläget att få veta. Hur håller man en häst...
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: Lady_A
·
O
Träning Min kompis har sitt 31-åriga :eek: halvblod som sällskap till min häst. Men nu när gräset är grönare på andra sidan så hoppar han bara...
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: Osis
·
B
Träning har nu ridit en seg pålle i två dagar och har då tagit tillfället i akt att i snigelskritten granska min sits. har fått höra av...
Svar
13
· Visningar
1 656
Senast: Pazuzu
·
P
Träning För några veckor sen råkade jag ut för en "olycka": Jag hade varit medryttare i ca.2 månader och hästen hade råkat bli lite halt en...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 240
Senast: Nattis_83
·
S
Träning Är det någon som kan kommunicera med hästar mentalt? Hur länge har du hållit på med det, och hur tränade du upp din mentala styrka för...
Svar
14
· Visningar
1 053
Senast: Smajlet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka