Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Visste inte var jag skulle lägga tråden men jag provar här. Idag var jag i hagen och mocka med grep och skottkärra.Pållan kommer mot mig...
Svar
8
· Visningar
978
Senast: Zolimita
·
S
Träning Vad sk jag göra, jag har haft min häst i 1 och 1/2 år nu, och problemet är att han stegrar sig nästan varje gång jag rider... Det har...
Svar
14
· Visningar
1 303
Senast: Svensson
·
Träning Hur dana är era 3-åringar? Är dom trottsiga och allmänt jobbiga? Min är totalt hopplös ljust nu. Trottsig till max och kommer absolut...
Svar
15
· Visningar
1 204
Senast: shady
·
Träning Har precis (i går) köpt mig en unghäst för första gången i mitt liv, han är så söt! 79cm stor, föl grimmor badar han i! (shettis, om...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: nettan77
·
J
Träning vad gör man åt de?? nya hästen är väldigt låg i rang och får aldrig vara med dom andra, och när jag kom igår efter en natt med dom andra...
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: psychogrrl
·
D
Träning Kan någon svar mig på hur och när man tar ett ledande tygeltag? Hoppas på svar. Är nästan helt ny här men trivs redan. :) MVH /Danne
Svar
17
· Visningar
3 247
Senast: Emblis
·
Träning Läs gärna och ge kommentarer! Det är inte hela uppsatsen; akademiskt "tjafs" och intervjuer är bortplockare (eftersom jag inte vet om...
2
Svar
24
· Visningar
1 772
Senast: Mulen
·
Träning Inget tävlande, men kanske nån som vill vara med och utmana varandra? Gärna nåt markbundet. Om vi kommer på en uppgift var så får alla...
2
Svar
30
· Visningar
1 817
Senast: Mirre
·
I
Träning Kan nån skicka en uppsats eller nåt om Nh? vill veta mer om de!!!!!
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Tassetass
·
O
Träning Ska bygga en provisorisk rund corall nu som jag kan använda tillsvidare. Hur stor ska den vara?
2
Svar
24
· Visningar
2 518
Senast: skjootan
·
J
Träning Jag rider ett sto som är 7år och hon är så långsam :O Det tar en hel evighet att skritta till ridbanan, och när vi väl är där så känner...
Svar
15
· Visningar
1 124
Senast: jojjan
·
M
Träning Vill börja sitta upp mer med hjälp av pall men det är inte det lättaste då pållen inte riktigt vill stå still. Visserligen är han bättre...
Svar
12
· Visningar
1 097
Senast: baxton
·
N
Träning Jag och en väninna ska skaffa 2 ettåriga shettishingstar som givetvis ska få leka ihop i hagen men vi funderar även på om de ska kunna...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Ti_Ti
·
T
Träning Jag har en extremt hingstig valack (iaf nu på vårkanten) och undrar hur ni som är i liknande sits handskas med era? Om man ska leda...
2
Svar
37
· Visningar
2 846
Senast: Cissa
·
Träning Jag kommer föromdligen att vara tvungen att låta min häst vila i två månader i sommar pga. att jag måste jobba i en annan stad än jag...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: piggy
·
M
Träning Usch, det här är inte roligt. Jag vet inte om jag vill använda mig av NH eller NH-tänkande. Eller jag vill väl, men törs jag? Ända tills...
2
Svar
28
· Visningar
1 727
Senast: Smajlet
·
L
Träning Hej.Har ju ej hållit mig särskilt mycket här på forumet NH. Men jag tycker det är interssant. Har börjat läsa böcker om NH. Och brukar...
Svar
11
· Visningar
898
Senast: Tassetass
·
Träning Har funderat och klurat på det ganska länge. Har studerat en hel del genom böcker och bra internetsidor, men skulle behöva mer kött på...
2
Svar
31
· Visningar
2 781
Senast: aker
·
S
Träning vad har ni för erfarenhet av ridning/skötsel av just hingstar? Jag har endast hanterat ett fåtal samt ridit en enda (fast flera gånger)...
Svar
11
· Visningar
1 205
Senast: Splittan
·
W
Träning Hur vanligt är det egentligen med valackar som sparkar efter brunstande ston? Är det i frustration för att han vill men inte kan...
Svar
11
· Visningar
1 157
Senast: Tuki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka