Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur stora brukar de vara? Klarar de en ryttare på 177cm och ca 70-75kg utan problem? Jag har ridit en fjording i hela mitt liv å han...
Svar
14
· Visningar
1 200
Senast: squirlett
·
Träning Åkte från stallet i dag vid halv åtta.Klockan straxt före nio ringer en kompis och säger att benji inte finns i...
Svar
16
· Visningar
2 300
Senast: charmant
·
O
Träning Jag har alltid fått för mig att man måste ha korta tyglar och kommunikation med munnen för att hästen ska kunna gå i en bra arbetsform...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 785
Senast: Lina_Zacha
·
Träning Hur är egentligen en väluppfostrad häst? Inte en såndär fantastisk häst som bara existerar en på miljonen, utan en vanlig väluppfostrad...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: fossig
·
H
Träning Nu har jag äntligen fått tag på en foderhäst som verkar trevlig :bump:, grejen är bara att han blir väldigt stark vid galoppen. Det går...
Svar
9
· Visningar
4 745
Senast: Hind
·
E
Träning Har nu på kort tid ridit för 2 olika personer och nu har de sagt emot varandra och jag vet inte vad som stämmer och inte stämmer...
Svar
16
· Visningar
1 541
Senast: Lorelie
·
Träning Varje år dödas 3 personer i hästolyckor och 13 000 personer skadas i samband med hästar o ridning. Regeringen har överlämnat en...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: kopparberg
·
V
Träning hade tänkt sätta i gång med nh nu med min blivande 5 åring. Tänkte höra vad ni brukar börja med? har hållit på lite me nh å gått några...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: vide
·
R
Träning \"Bebis\" har lärt sig något... ... nytt idag! Hon har fått lära sig att presneningar INTE är farliga! Se själva tihi! Detta är efter...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: snofflan
·
M
Träning Lastträning med NH-tränare idag! Vilken upplevelse! :D Har haft lastproblem med ponnyn. Ponnyn: är 15 år och har åkt massor transport i...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: miss_willow
·
Träning Jag har varit inne på en tråd på NH och blir allvarligt ärligt bestört av hur folk tänker egentligen....en häst med grava störningar(enl...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 537
Senast: ika77
·
Träning Min nye pålle är tränad att gå bakom den som leder, enligt NH har jag blivit upplyst. Fine, gillar inte när hästarna steppar på som...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: vovicockokanon
·
Träning Jag hjälpen en kompis med hennes hingst som är två år gammal. Han har varit tränsad och så vidare sedan han var rätt ung och det har...
Svar
11
· Visningar
2 866
Senast: Maris_
·
Träning Kastrerade just min 3 årige kille.Hur längekan spermier finnas kvar?Min vette sa upp till 3 veckor.Men nu har jag hört en massa annat...
Svar
9
· Visningar
1 912
Senast: eldione
·
C
Träning Köpte en tvåårig hingst för några veckor sen, han är jättegó på alla sett o vis, inte mkt hanterad men han lär sej jättefort!!Lika fort...
2
Svar
34
· Visningar
2 228
Senast: prince77
·
Träning Har verkligen försökt hitta ngt om detta i djurskyddslagen elr liknande, men ingenting. Hur gammalt får ett föl vara innan man...
Svar
10
· Visningar
945
Senast: arna
·
A
Träning Vill bara tacka för alla tips och råd! :bow: Och berätta att nu funkar det jätte bra! Han kliver in helt själv, den som lastar står på...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Arbogamarre
·
Träning red på skolan igår? Har tidigare aft en rätt så ok och balanserad sits men igår höll jag på och skumpa av direkt :eek: på lilla M som e...
Svar
12
· Visningar
1 741
Senast: bigganl
·
S
Träning Min treåring har varit mycket svår att köra i transport. Det tar oftast 4 timmar att få in honom i transporten. Han är inte alls rädd...
Svar
11
· Visningar
947
Senast: Farouk
·
I
Träning Idag när jag skulle lasta min häst och åka hem från ridhuset fick jag se två unga tjejer som hoppade med sina ponnysar på ridbanan. Såg...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: Farouk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka