Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Det finns ju en anledning till att man INTE rekommenderar flaska till föl! ;) Så fort man kan, efter den första dagarna, ska man lära...
Svar
9
· Visningar
2 337
Senast: Nafayette
·
Träning Jag skulle vilja jobba "min" hästmadam lite mer från mariken, men longering (och löslongering) verkar inte vara någon bra idé. Hon är...
Svar
15
· Visningar
1 363
Senast: Sonic76
·
M
Träning För lastträning med ponnyn.. nått man ska tänka på? :D
Svar
5
· Visningar
775
Senast: miss_willow
·
Träning Hur lär man snabbt och effektivt om när hästen har missuppfattat och man har beröm FÖR mycket? Jag vill gärna att min häst ska lära sig...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: mian1
·
Träning Om jag vill stärka vänster bakben - i vilken galopp skall jag rida då för att få bäst resultat? Jättedum fråga men jag blev förvirrad...
Svar
16
· Visningar
6 692
Senast: Lotus
·
Träning Idag hände något som jag aldrig kunnat drömma om att min häst skulle göra. Han stod lös i gången som vanligt. Det har han alltid gjort...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 236
Senast: Yrja
·
G
Träning Hej jag har en f.d travare. I skritten går hon ofta i fin och mjuk form och känns mjuk. Men i traven kör hon upp huvudet och håller dte...
Svar
15
· Visningar
1 464
Senast: Gilan
·
H
Träning Hur ska jag lära min häst att galoppera på tömmen? Han har en bra galopp men har svårt för fattningarna. Just nu tränar vi mest galopp...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Hästbiten
·
E
Träning hej Jag har 2 st shettis hingstar födda 2002, hur länge kan dom gå i samma hage? Just nu går dom i samma box och hage! När ska jag...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Alkemisten
·
  • Låst
Träning Trådar där Ni bara vill veta om någon ska till en viss tävling hör hemma på Hoppgnägg. Lägg dem DÄR!
Svar
0
· Visningar
4 765
Senast: ameo
·
W
Träning Hej! Jag faschineras av NH och tänker och läser mycket om det. Nu undrar jag om någon kan ge mig några små vardagstips på hur jag ska...
2
Svar
27
· Visningar
1 997
Senast: nettan77
·
R
Träning I går var jag och hämtade min nya häst. Hon har inte åkt transport sen hon var föl och följde med mamma till betäckningen. Efter 3 kvart...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: Rattfylla
·
E
Träning hur undviker man att hästen bara knäpper av i nacken? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 160
4
Träning hej på er där ute!!!!! jag har ett problem :( den häst vi kommer till att låna hem drar mycket med huvudet och villl inte alls ha betet...
Svar
16
· Visningar
1 301
Senast: Emilia_e
·
Träning Finns underlaget i norrbotten för att anordna en tävling i Luleå i hantering från backen? En tävling där människan och hästen skall...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Moej
·
C
Träning Precis när jag hade köpt min tvåårshingst, testade han mej en del...det hände tre dar i rad att han drämde sitt en "ögonbryn" i huvudet...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Classica
·
C
Träning Köpte en tvåårig hingst för några veckor sen, han är jättegó på alla sett o vis, inte mkt hanterad men han lär sej jättefort!!Lika fort...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 889
Senast: martha
·
Träning Vore schysst om så många som möjligt av er kan svara på de här frågorna. Ni behöver inte svara på alla och vill ni inte att alla ska se...
2
Svar
20
· Visningar
1 568
Senast: Tassetass
·
E
Träning i det här fallet handlar det om en ridskoleponny, 8år, antagligen ganska bra kondition. Inte nybörjarlektioner utan i de "svårare"...
Svar
17
· Visningar
2 299
Senast: Xeline
·
Träning någon mer som ska på campouten 6-10 juli??
Svar
3
· Visningar
853
Senast: skjootan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka