Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Hejsan jag har en häst hemma som jag har haft hemma för att rida igång åt bekanta som har köpt henne, det är en nordsvensk travare på...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: nilla_82
·
O
Träning Då jag snart inte har någon kontroll över min fjording så tänkte jag göra ett sista försök. NH kanske kan få han att respektera mig som...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Osis
·
M
Träning Jag vill ha hjälp o råd hur jag ska göra med min ponny! Jag håller på att köra in henne nu men hon är bakskygg eller bakrädd eller vad...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Lolydodia
·
J
Träning Jag ville bara kontrollera att jag har lärt mig rätt angående hur man fattar galopp. Vid höger galoppfattning har man höger skänkel vid...
Svar
13
· Visningar
8 292
Senast: LottaLuvin
·
K
Träning Hur gör ni? på den Finska ridskolan får vi lära oss av vår jätteduktiga instruktör att det egentligen är innerskänkeln som på sin...
2
Svar
29
· Visningar
6 906
Senast: alisson
·
Träning Vårat travarföl är väldigt skygg när det gäller beröring vid nacken och öronen. Vi har jättestora problem med att bara ta av grimman på...
Svar
13
· Visningar
919
Senast: Bia
·
Träning Sitter och pratar med en kompis från ridskolan som säger att hon vill "bli som Monty Roberts" (ja håller med om åsikterna om honom...
2
Svar
38
· Visningar
1 969
Senast: Tassetass
·
T
Träning Varför ska sitta på rätt sittben när man rider lätt? Som jag förstått det ska jag sitta ner när innerfram går bakåt, under hästen, men...
Svar
18
· Visningar
43 711
Senast: Carmenzita
·
C
Träning För ett tag sedan hade jag mitt sto ihop med ett annat sto. De verkade vara vänner och stod intill varandra och åt bla. En dag när jag...
2
Svar
36
· Visningar
2 754
Senast: carojoh
·
T
Träning Jag vet knappt längre hur jag ska göra. :confused: Det GÅR inte att rycka manen på min häst. Jag har provat allt (tror jag i alla fall)...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 646
Senast: trip
·
Träning Nu har min stora åkt (som jag varit fodervärd åt) och tyvärr så kunde inte shettisen åka samtidigt utan först tidigast på fredag. Vad...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: istapp
·
P
Träning Igår blev jag så arg så jag hade kunnat ställt mig och tjutit i stallet :D Tog ut veterinären för en besiktning och efter att ha väntat...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: prince77
·
Träning Har fått hem nyhästen för ett tag sedan. Studerade henne och kom underförn med en sak: Hon tyr sig till mig. Hon är "tuffare" med de...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: nettan77
·
Träning Nu har jag en hel drös med frågor som jag uppskattar svar på! :bow: Jag har hört ordet "konsekvent" alldeles för många gånger nu och...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: Barnardo
·
B
Träning Hej alla ni som har varmblod. Jag är 176 cm hög , väger ca 70 kg. Stoet som jag ev ska ta på foder är 154 ca, väldigt nätt. Grovnar dock...
Svar
6
· Visningar
2 063
Senast: Johanna_Agge
·
Träning Nu behöver jag verkligen hjälp! Min häst håller på att knäcka mig psykiskt, tror jag... Nä, men jag har ett problem som jag inte vet...
Svar
18
· Visningar
1 181
Senast: pinky
·
J
Träning Jag funderar på om det är ett "krav" att longera sin häst för att få den att jobba på ett sunt sätt och hålla länge samt utveckla en bra...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: bengall
·
Träning Jag har en valack på 160 cm modell grövre, han är jättesnäll men är ganska ouppfostrad då han gått på lösdrift i flera år och inte...
Svar
15
· Visningar
1 314
Senast: QuickStar
·
M
Träning Jag har min ett års hingst som jag är på väg att släppa på hingst bete till sommaren, dock är jag lite orolig över honom. Han är en...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: prince77
·
S
Träning rider en häst som har svårt med sin balans i galloppen.finns det några spec övningar som kan bättra på det?? kan det vara något som jag...
Svar
7
· Visningar
1 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka