Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har redan lagt ut denna tråd under hästhantering, men jag tänkte även höra vad ni på NH har att säga :): Jag skulle behöva lite...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Rosenblad
·
L
Träning Hej! Har läst lite om NH och vill lära mig mer. Så jag undrar om någon vet om dett kommer vara nåhon NH clinic snart i Skåne, helst...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: alazzi
·
B
Träning Jo...jag skulle bara fråga någon som vet...när man håller på men NH och typ gör övningar som att backa och att hästen ska följa efter...
Svar
17
· Visningar
1 225
Senast: Lina_Zacha
·
N
Träning \"Problemhäst\" Hallå allihopa! Nu behöver jag massor av tips å tankar från er! Såhär ligger det till: Jag ska börja hjälpa till med...
Svar
3
· Visningar
1 485
Senast: _Nikita_
·
R
Träning Ja, kanske fel forum men vart annars? :crazy: I hantering är han lugn och snäll, detsamma vid ridning Lite FÖR lugn och snäll ibland...
2
Svar
22
· Visningar
5 574
Senast: Gilan
·
C
Träning nu håller jag o en kommpis på att sätta igång en häst. men han är väääldigt sne i kroppen. rumpan går innanför i vänster varv. tipps på...
Svar
15
· Visningar
2 714
Senast: Magnum
·
L
Träning Jag rider på ridskola och min favorit Halla som stoet heter är ALLTID svår att få in bettet innan ridlektion. Även om ja kittlar henne...
Svar
12
· Visningar
1 084
Senast: Horsewhisperer
·
Träning Ska börja med pållens lastträning idag (har släp nu :)) Nån med lite tips? Tycker vi har ett bra förhållande och att ledarskapet funkar...
Svar
11
· Visningar
849
Senast: Horsewhisperer
·
Z
Träning Sitter på en ganska otrevlig häst ibland som verkar ha blivit mer och mer korädd allteftersom han blivit äldre... suck. Är det ingen som...
2
Svar
21
· Visningar
2 248
Senast: strega
·
F
Träning ja.. nu äre ju så att jag har ju undrat i tidigare trådar om just hästens rygg... och nu har jag haft en veterinär som har kollat på min...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: favvo_tjejen
·
F
Träning Jag har ett sto som jag köpte i höstas. När jag fick henne var hon väldig ranglåg. Hon är lite speciell i staller så då hon är "skygg"...
Svar
6
· Visningar
854
Senast: Filou
·
Träning Jag håller på begärna att skriva en artikel för en internetsida om NH. Så nu behöver jag hjälp, vad vill ni läsa om i en artikel om NH...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: morbullan
·
N
Träning När man säger att en häst är en "maxad (tex) B-ponny".. menar man då att hästen iaf inte är en A-ponny, men man vet inte om den är B...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Dimmans_Elaine
·
Träning Vad gör ni med era tvååriga hästar? / Maris
Svar
13
· Visningar
1 000
Senast: Hannely
·
L
Träning Hej! hur rider man öppna och sluta? Vilka är hjälperna? Jag är medryttare på en 5-åring. Jag skulle gärna vilja träna sådana övningar...
Svar
10
· Visningar
1 838
Senast: SneakySue
·
E
Träning Höll idag på att träna med ettåringen att lyfta hovarna. Hon har vart extrem jollig på den fronten även fast jag lyfte lite när hon var...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: Mitrolle
·
Träning Har, och har i princip ända sedan jag köpte pållan i sommras, haft lite problem med galoppen. Mycket handlar det om att hon inte är...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: _Peplis_
·
Träning Jag skulle behöva lite kreativa och fantasifulla lekar/övningar som man kan arbeta med från marken, för att uppnå mer tillit, förtroende...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Rosenblad
·
Träning Funderar på att köpa en shettis hingst men funderar på hur små de kan vara då man kastrerar dom? Kan man kastrera en ettåring? (gäller...
Svar
5
· Visningar
1 712
Senast: caradan
·
A
Träning Har nu lasttränat med pållen hemma och det går verkligen framåt, från att inte alls ha velat gå in, van vid linor i kors runt baken, går...
2
Svar
27
· Visningar
1 864
Senast: Iza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar