Å så va de Ko-säsong igen...

Jag vet inte- kanske är det så att de oftast kommer i stor flock, rusande mot hästarna? Hade lika många hästar kommit springandes hade de ko-rädda hästarna också blivit lite rädda?

Mina hästar går i samma hage som kossor och när den ena har varit bortrest på betäckning en dryg vecka har den andra gått ihop med kossorna som en del av deras "flock". Perfekt sällskap då man måste åka iväg med en av sina två hästar en kortare tid! :cool:

För en vecka sedan skrev jag en tråd om ett av mina ston som adopterat en kalv- sök under avel. Det var en söt ko-historia! :love:

Mina föräldrars gamla häst hade en enorm ko-skräck men av någon underlig anledning kunde man rygga förbi kohagen utan problem :D. Det kanske kan vara värt att prova :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 159
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 952
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 763
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka