Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Finns det någon/några som kan hjälpa mig med tips och råd? Jag flyttade till Etiopien i januari i år med min familj. Jag köpte en häst...
2
Svar
28
· Visningar
3 067
Senast: theresa
·
P
Träning Något tips på vad jag och min häst ska hitta på..? Vi har nämligen lite svårt för att bestämma vem av oss som ska bestämma, och det är...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: Guatemala
·
Träning Hur gör ni när ni kör shettis i transporten? Bommen på min är hög även på lägsta läget och jag vill inte knyta där i för om jag gör det...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: prince77
·
Träning lodräta sitsen- skänklarna, \"knäslut\"? knäslut sägs ju vara "ute" och i sverige hörde jag alltid ridlärarna på ridskolan säga att man...
Svar
12
· Visningar
3 543
Senast: lizan
·
K
Träning Tja….Det var väl ingen stilstudie i NH hela vägen fram precis men vi klarade det iallafall. Årets mål är genomfört. Att lasta...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: martha
·
Träning att vila på bakbenet i en skrämd situation? Vet någon om det finns något samband mellan stress och att vila på ena bakbenet? /jenny
2
Svar
27
· Visningar
1 987
Senast: hästmyran
·
A
Träning Hur gamla var era hästar när ni pensionerade dem? Jag har nämligen en halvblodsvallack på foder som är 22 år. Som det är nu vilar...
2
Svar
27
· Visningar
4 099
Senast: hästmyran
·
J
Träning Vet inte var denna tråden ska vara men ændå! Nu ligger det till så att jag har en lilla syster vid namn Mathilda då. Mathild ahar ridit...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: J3O
·
Träning Vad ska jag göra?? NU när flugorna kommer så börjar min pålle slå med huvudet igen!! Jag blir knäpp!! går knappt att jobba henne...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: Mergur
·
Träning Har börjat att rida ett äldre hbl (23 år) han är jätte snäll att rida och hantera i stallet och utanför då han är utrustad för ridning...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: caradan
·
Träning BACKAR \"undan\" vid uppsittning! Behöver TIPS! hästen har börjat BACKA för att undkomma uppsittning hos sin nuvarande f.värd...
Svar
7
· Visningar
3 055
Senast: milly
·
K
Träning Jag har funderat länge på vår ponny som är extremt rädd för bommar. Ligger det en bom på ena långsidan på ridbanan sneglar han på den...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Kola
·
P
Träning Min kuse har tråkigt i boxen....har ni några tips? Har till och med funderat på att köpa en kanin som "sällskaps djur" åt honom....inte...
2
Svar
20
· Visningar
1 663
Senast: Jossantt
·
Träning Hur? Nu ska vi sätta igån och rida igen när isen släppt från vägarna. Hästarna är helgalna och vi får rida LÅNGT för att de ska bli så...
Svar
16
· Visningar
1 137
Senast: tjipp
·
M
Träning Min ena polle slickar på allt han kommer åt. Boxväggen, gallret, dörrarna, mig, borstar o.s.v...de har pågått i ca 2 månader nu, detta...
Svar
16
· Visningar
3 027
Senast: music
·
Träning Vet inte riktigt vart jag ska lägga den här tråden.. Mitt hblsto -03 är ansluten till breeder`s. vad beyder det egentligen?
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Salonikel
·
L
Träning det var ett stall som en gubbe hade. han hade höns hästar och andra djur. hästarna fick ingen mat och han mockade eller borstade dom...
2
Svar
23
· Visningar
2 430
Senast: Tviggy1081
·
B
Träning Vet inte om detta är rätta platsen att lägga denna tråd, men men... och min topic kan vara lite missvisande...för jag vet att nordisar...
Svar
3
· Visningar
1 606
C
Träning ..ja är de det? Är alla kallblod viktbärande?! :confused: Hur viktbärande är t ex en nordsvensk?
2
Svar
39
· Visningar
3 584
Senast: alpha
·
Träning Hur mycket krävs egentligen för att man ska kunna anmäla någon för vanvård? Räcker det med magra ovårdade hästar? Det enda som dom har...
Svar
12
· Visningar
1 033
Senast: alpha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka