dom fick en plågsam död!!

Vet en person som gjorde exakt detta, efteråt fortsatte folk att anlita honom som tränare och han var en mycket uppskattad person om man skulle tro de dödsrunor jag kunde läsa för några år sedan.
Hade jag träffat honom igen hade jag nog gått till anfall för jag fick ta hand om ett av vraken som hitades i hans stall efter 3 veckor...hans straff var på 3 månader och stallet var LÅST med tre hästar där inne. Då han mestadels var där på nätterna och ingen var välkommen till hans stall så tog det ett tag innan grannar uppmärksammade det hela.

Naturligtvis reagerar man med ilska när man hör om sådant här.

Men det man bör veta när det gäller fall av riktigt grav vanvård (t.ex. när man ser bilder på kor sim bokstavligen simmar i dynga, döda djur, utmärglade djur et.c.) så rör det sig nästan uteslutande om människor som av någon anledning hamnat i en sådan livssituation att de inte är kapabla att ta hand om sig själva och ännu mindra sina djur. Det kan röra sig om t.ex. svåra depressioner - en allvarlig sjukdom som kan vara fullständigt handlingsförlamande.

Då är det värre med den form av vanvård som beror på okunskap - den är mycket mer utbredd men ofta mindre allvarlig och uppmärksammas inte lika lätt. Den tar sig också helt andra uttryck - t.ex. att i all välmening klä på hästen varma täcken en sommardag, eller ge för mycket kraftfoder och för lite grovfoder.

I alla de fall man misstänker att saker och ting inte står rätt till - kontakta djurskyddsinspektören i din kommun! Om fallet med denne man uppmärksammats innan det började spåra ur rejält hade kanske både han och djuren fått hjälp!

fy f** va vidrigt!
Jag vet en shettis som stott hos en gubbe hela hösten och vintern, men nu har en tjej jag känner köpt honom av gubben, så nu ska hon få det bra

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi blev anmälda till Länsstyrelsen förra vintern och nu var det dags igen. Förra året var det först ett mail som inte var anonymt, från...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 408
Senast: Suspiria
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 800
Senast: Fraegd
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 949
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka