Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Jag blir snart tokig.Ju äldre man blir ju nervösare blir jag.När min häst blir rädd för något så blir jag oxo rädd.Sedan har jag svårt...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: alpha
·
Träning Är bara nyfiken... Vilka här är det som INTE rider eller kör sin häst och vad är anledningen i så fall? Är det en unghäst tex...Vad gör...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 411
Senast: Fiasnutt
·
R
Träning Undrar vilka erfarenheter ni har av detta med stretching? Pratade med en i går som menade att hans häst blivit van vid rörelserna och...
2
Svar
21
· Visningar
1 889
Senast: evis
·
Träning Nyss hemkommen från stallet. Vi har eldtränat Max och en till häst och det gick jättebra. En rolig detalj var att så fort han blev...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Sammet
·
I
Träning Ursäkta om jag lägger tråden tokigt, vet inte riktit var den kan höra hemma. Men så här är det. Vi ska ha en hästträff och behöver lite...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: Dragonfruit_
·
L
Träning Hello! Det är så att när jag ska rida min häst och jag bara hoppar upp så stegrar hon sej oftas, inte jämt.. men om jag longerar henne...
2
Svar
20
· Visningar
1 679
Senast: linabergmer
·
Träning kom och tänka på en sak när jag var ute i skogen med pålla igår. :love: när jag var ung och började på ridskolan mitten av 80-talet...
2
Svar
24
· Visningar
2 201
Senast: Yrja
·
Träning hur träna? Även om man kanske inte använder den så ofta (fast brukar faktiskt göra det just för vänjandets skull) så e det ju bra om han...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: bigganl
·
H
Träning Ska köpa en 6 årig valack, som inte har haft det så lätt. Han verkar vara väldigt missförstådd! Nu vill jag göra allt för att det ska gå...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Hästbiten
·
Träning men inte med ALLA! Vad beror detta på??? Min nuvarande fodervärd säger att hästen snubblar "minst 15ggr på en timmes ridtur" (mer eller...
Svar
8
· Visningar
1 858
Senast: majafresk
·
Träning \"En häst som går på bogarna tuggar inte på bettet\" Hörde jag någon säga. Kan det verkligen stämma?
Svar
7
· Visningar
2 138
Senast: Kiira
·
S
Träning Men hur gör ni? Tittar ni till hästen varje dag eller hur ofta kollar ni till den? //Sheena
2
Svar
39
· Visningar
2 432
Senast: Hästbiten
·
Träning Jag har inte longerat medryttarhästen så mycket, men när jag har gjort det så har jag, på ägarens uppmaning, använt träns och ibland...
Svar
15
· Visningar
1 209
Senast: Houdinie
·
T
Träning Jaha, så ska man iväg till hingst igen med stoet som blir så himla nervös då hon ska åka transport. Sist vi var iväg svettades hon pölar...
2
Svar
20
· Visningar
1 511
Senast: Thuja
·
M
Träning Hej!När jag vill trava i nedsittning på min medryttarhäst är det helt enkelt omöjligt, jag studsar som en liten idiot. Visserligen är...
2
Svar
31
· Visningar
2 205
Senast: majafresk
·
Träning Nu har vi äntligen fått tag på en stor betes hage till våra två åringar. Var i förmidags borta och kollade in hagen och såg att den hade...
Svar
10
· Visningar
957
Senast: LaMaya
·
H
Träning Ska köpa en 6 årig valack, som inte har haft det så lätt. Han verkar vara väldigt missförstådd! Nu vill jag göra allt för att det ska gå...
Svar
8
· Visningar
815
Senast: CallMeAce
·
Träning Fick reda på nu i helgen att de två andra hästarna i stallet inte ska gå på bete dygnet runt. Så nu står jag där ensam och vill ha min...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: CallMeAce
·
Träning Min häst får alltid en liten godbit när jag tar in henne från hagen,typ en liten morot eller brödbit. Är det bra eller dåligt att göra...
2
Svar
31
· Visningar
1 817
Senast: istapp
·
Träning Vi har ganska nyss köpt en häst som verkar vara väldigt osjälvständig/osäker. Hon är 5 år i år, och har blivit körd ensam utan problem...
Svar
4
· Visningar
2 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar