Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag skulle vilja ha lite tips och ideer hur man får hästen att lyssna på ytter tygel, ja hela yttersidan. Som det är nu så lyssnar han...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: Ava22
·
P
Träning Några hästar på ridskolan har lite saker för sig... * En äter bajs (en del äter bajs ibland, men han äter jämt) * En står och biter på...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: Youma
·
C
Träning Jag undrar hur ni gör när ni ska köra era hästar i transport. Jag måste alltid ha med mig någon som stänger bommen i back när jag lastat...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 361
Senast: Rattfylla
·
Träning Om allt klaffar som vi hoppas, så flyttar vi till västernorrland till sommaren och kommer där att äntligen skaffa egen pålle. Då jag...
Svar
14
· Visningar
2 415
Senast: hubinette
·
Träning Min stora tokhäst har fått en medryttare, i alla fall tror jag det för hon verkar trivas med hästen och tvärt om (och jag är nöjd). Min...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: mian1
·
Träning ...Eller fes jag så hon for iväg av ren förskräckelse? Vad har ni för erfarenheter? Testar hon? Å hur i hela världen får man stopp på...
Svar
19
· Visningar
3 097
Senast: Yrja
·
T
Träning tänkte höra om någon kan hjälpa mig med hur man går vidare.Nu håller jag på att lastträna min pojke som fyller 2år snart.men vi kommer...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: kicki71
·
P
Träning när en häst först bokar och flaxar med huvudet för att råffa åt sig tyglarna för att sedan kunna stegra, hur beter man sig då...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Tassetass
·
Träning Hur gör man för att spänna magmusklerna :confused: Det går bara sämre och sämre på lektionerna och jag tror det beror på att jag inte...
Svar
14
· Visningar
2 939
Senast: Lorelie
·
S
Träning Jag funderar på om jag ska ta åt mig ett ganska så ohanterat kallblod (travare) hon är inkörd men krånglade framför vagnen som två åring...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: sante
·
  • Låst
Träning Hur ska jag lägga upp en intervallträning i galopp för en omusklad häst?
Svar
13
· Visningar
2 734
Senast: Chough
·
M
Träning Hur vanligt är det och hur kan man undersöka det? Är en "hingstig valack" bara sent kastrerad eller är det att anta att det kanske "blev...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Hind
·
Träning Nu behöver jag lite tips och råd från er här på buke! Tar det från början. har haft min travarkille i 2 år snart och har inte kunnat...
2
Svar
24
· Visningar
2 178
Senast: Vimsan
·
V
Träning Hej på er! Jag kan inte låta bli att dela med mig av ett tips som förbättrat min ridning och kontrollen över hästen. Jag rider en häst...
Svar
11
· Visningar
2 869
Senast: Sjalen
·
K
Träning Är detta en tråd för hanteringsforumet? Testar här iallafall. Hur flätar man manen på bästa sätt? Har aldrig flätat innan, men tänkte...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Krabban
·
Q
Träning Första fölet i år och det är så spännande, men i o m att vi inte vet hur de brukar vara så har vi inget att jämföra med. Vi upplever...
Svar
12
· Visningar
1 035
Senast: Magdalena
·
M
Träning NH-tränare måste hittas... Nu har jag bestämt mig för att ta ut en NH-tränare till min svårlastade ponny. Men vart ska man hitta en...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: miss_willow
·
C
Träning om man nu har ett trav föl och skal köra in det, inte för att tävla i trav utan bara för att köra ut i skogen och även rida in den. när...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: superbusan
·
T
Träning hur gör man med en helt vansinnig & nervig ponny Min stallkompis har ett russ som blir galen när jag rider iväg med min häst.hon...
Svar
6
· Visningar
956
Senast: Tess82
·
L
Träning hästarna håller på att bli galna av att stå inne nu hur kan man lugna ner dem? Är rädd för att den ena snart hoppar över. Har blivit...
Svar
17
· Visningar
1 244
Senast: miss_snoozie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka