Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Nu vet jag inte om denna tråd hamnar på rätt ställe, men men. Jag försöker här iallafall.. :) Om dom enda hästarna man har är en...
2
Svar
28
· Visningar
2 393
Träning Jag skrev ett inlägg för ett par dagar sedan om min häst som är mycket osäker ute och gärna gömmer sig bakom mattes rygg när det dyker...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Ponnyzen
·
Träning Hjälp mej nu. Ska göra en inforamtionsbroschyr i skolan och har valt att göra om lösdrift. Har plockat ihop en hel del själv redan men...
2
Svar
20
· Visningar
2 202
Senast: gadriel
·
B
Träning Men vad e NH-träning egentligen?
Svar
4
· Visningar
927
Senast: angelaL
·
Z
Träning Det är en häst i stallet som är sjuk. han har ont i benen och rör sig inte så mycket i hagen. Han brukar ställa sig i en dunge nära...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: SaraMara
·
S
Träning Okej, problemet med min häst är detta: när man börjar rida fram henne är hon jättefin, mjuk, lydig, avspänd. Men om man gör något som...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: Gripen
·
G
Träning Hej! Jag har funderingar på att låta en häst jag är spekulant på åka "hem" till mig med transportör. Det är cirka 40 mil att köra enkel...
Svar
10
· Visningar
1 136
Senast: pivoine
·
4
Träning Hej på er där ute! Jag har ett problem och det é inte lite jobbigt. Jag har ett varmbld och han e jätte jobbig!!! han håller på med sin...
Svar
11
· Visningar
3 484
Senast: C_L
·
T
Träning Har fått lite idétorka och skulle behöva hjälp. Det är så att jag har ett 19-årigt högdräktigt halvblodssto som går på lösdrift. Jag har...
Svar
4
· Visningar
651
Senast: Tingeling85
·
C
Träning Hur ofta tränar inför instruktör med egen häst? Och hur långt brukar ni åka som mest för att att ta lektioner? (Med egen häst då) Vet...
Svar
16
· Visningar
1 286
Senast: nataliehjelmroth
·
Träning Min Vbl valack Calle har stått helt o hållet (förutom skrittur kanske några få gånger i månaden då ja kommer hem från studierna några...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Cyllene
·
Träning Hej jag behöver lite hjälp med min häst, från er duktiga här på buke Nu är det så att min häst har alltid varit sur på stallgången när...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 628
Senast: älgen
·
J
Träning Jag har haft en fjording länge och nu har jag köpt en till. Dom är ston båda två och precis lika gamla (11 år). Det verkar som dom...
Svar
2
· Visningar
861
Träning Hej Jag råkade ut för en olycka för ett år sedan och har varit fruktansvärt stel sedan dess. Nu undrar jag om ni har några bra tips på...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: northang
·
Träning Lämnat min fyr åring på foder till en jätte bra tjej. De trivs verkligen ihop. Glad att jag hittade någon som ville ta sig an ponny...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: 333
·
G
Träning När \"får\" man släppa dom på bete??? På vintern får dom ju bara gå ute om dom har tillgång till ligghall om jag har fattat det hela...
Svar
12
· Visningar
1 649
Senast: ika77
·
H
Träning ville bara börja med att Åsikter om Monty Roberts -tråden är väldigt intressant. detta med NH är väldigt intressant att diskutera, fast...
2
Svar
22
· Visningar
4 059
Senast: Magella
·
S
Träning Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men, När en häst slaktas, hur går det till i praktiken? Resp. när den avlivas, hur går...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 560
Senast: ako
·
O
Träning Idag när jag skulle ta in hästen så vägrade han komma till mig, jag gick som vanligt in i hagen för att ta in, då möts jag av...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: oasen
·
Träning Min pålle har som alla hästar, en stark och en svag sida. I traven märks inte detta så mycket då jag hinner med att parera att han...
Svar
14
· Visningar
1 384
Senast: doris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30