Hur kan man "förbereda" sig för den dagen man måste avliva/slakta sin häst?
Jag tvekar att över huvudtaget skaffa egen häst på grund av att jag inte klarar att hantera slakt/avlivning!
Du avstår ju inte från alla nära relationer bara för att den du tycker om kan dö, eller hur? Man kan inte förbereda sig på att ens föräldrar ska dö (som de faktiskt med stor sannolikhet gör innan man själv), och det kan hända sambon, barnen eller bästa vännen något
.
Avstå inte från häst av den här anledningen, ta problemet när det kommer. Det blir nog jävligt ändå...
Har faktiskt ännu inte tagit bort någon häst (peppar, peppar), och tror inte jag vill vara med den dagen om jag kan hitta en annan lösning som känns OK (kompis som håller t ex, så jag kan ta adjö och gå in eller t o m åka iväg så länge).
Å andra sidan vet man aldrig hur man kommer att reagera på så här hemska saker. Jag satt hos min pappa när han dog, och det var något jag ALDRIG trodde jag skulle varken vilja eller klara, men när väl den stunden var där så inte 17 ville jag gå ifrån honom när man förstod att det bara handlade om minuter eller timmar (han var akut sjuk i tre dagar innan sin död). Så, som sagt, men vet inte hur man reagerar förrän man är där, och det tror jag gäller både med djur o människor.
Skaffa häst o njut av den