Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning \"Fånghästar\" Ja, hur är det med det där egentligen. Som nog de flesta vet här inne så är jag ägare till två shettisar (tacka för det...
Svar
13
· Visningar
1 516
Senast: Pettsson
·
C
Träning Har en häst som inte vill lyfta bakhovarna. Skodd en gång bak och då bremsades hon. Någon som har några tips för att träna detta så hon...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: blindabelinda
·
Träning Man kan ibland som NH utövare möta på negativa reaktioner på det man håller på med. Nu ska jag knåpa ihop en annons som jag kan hänga...
2
Svar
25
· Visningar
2 359
Senast: Mona
·
S
Träning Hjälp mig, jag blir inte klok på min ena häst! Har haft en del nervösa hästar i mina dar och alltid kommit bra överens med dem med hjälp...
Svar
2
· Visningar
1 637
Senast: Cilla
·
B
Träning Hur ska man börja när man ska NH träna sin häst?
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: fiautanknuff
·
L
Träning Ursäkta ett deppigt inlägg. Efter ett par problemhästat har mitt självförtroende fått en riktig knäck. Först en häst som verkligen...
2
Svar
22
· Visningar
2 127
Senast: Lavinia
·
N
Träning undrar varför mitt sto sticker ifrån mig när jag kommer in för att hämta henne.. hon typ småsurar ocg går därifrån men om jag har ngt...
Svar
16
· Visningar
890
Senast: NoRoses
·
K
Träning ja, det håller jag på att göra. Är den nån som har bilder (före o efter) av vanvårdade hästar (vill gärna ha efterbild oxå, blir så...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Shettisar
·
L
Träning Veterinären var och titta på hästana idag efter en tidsförkylning,och det blev boxvila för bägge. Problemet är att hästana hatar att stå...
Svar
14
· Visningar
1 371
Senast: RebeckaKihlberg
·
B
Träning Såg en annons där det stod att hästen var tränad i HS. Är det en form av NH eller är det helt enkelt ett annat ord för NH (H orseman...
Svar
18
· Visningar
1 282
Senast: **BORTTAGEN**
·
Y
Träning Det här med att tävla mot sig själv tror jag är en jättebra grej. Jag och Mian har ju haft 2 tävlingar, en som bara hon och jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 594
Senast: Lindi
·
N
Träning Hej! Nu har jag verkligen märkt att vi har ett projekt som vi måste ta itu med. Vi har inga problem att lasta och åka till olika ställen...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: nocke
·
Träning har problem med min nordis. När vi är ute och rider så springer han bara. Och jag får itne stopp på honom, enda sättet är att vända...
Svar
15
· Visningar
2 602
Senast: Mirre
·
G
Träning Vad är detta? Vet att det är någonting som ska förstärka kontakten mellan häst och människa, men vad är det egentligen? NH intresserad
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: gadriel
·
Träning Nån som har erfarenheter av långritt??? vill veta vad man ska tänka på osv... ta med allt sånt som man lätt glömmer bort!!
Svar
13
· Visningar
1 514
Senast: Leoni
·
Träning Släppte ihop min häst och hennes "killkompis" med en annan valack. Alla hästarna har träffats förut, men de har gått i skilda hagar, men...
Svar
8
· Visningar
2 040
Senast: Noteca
·
Träning Min åring föredrar mig framför sina hagkompisar. När jag kommer så kommer hon fram direkt och sjasar t.o.m. bort sina hästvänner om de...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: LaMaya
·
Träning ...är som skillnaden mellan gran och tall. Vill man spotta långa eller korta hår på våren. :banana: :banana:
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: Evergreen
·
M
Träning Hur tömkör du på volt? Vilken av dessa bilder beskriver ditt sätt att tömköra? Ta bort http://...
2
Svar
21
· Visningar
1 804
Senast: iller
·
Träning En av mina små har helt tvärt börjat sluta komam när jag visslar. Annars brukar båda två komma rusandes i full karuta... :crazy: Nu är...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj