Självförtroendet bortblåst!!

Tjejen som jag hyrde häst av då jag var yngre hade problem med mopeder. Småkillar som körde upp i rumpan på hästen för att skrämmas. Hon lärde sin fjording att sparka åt spöt och varje gång det kom en mopedbuse så smiskade hon till fjordingen och han sparkade bakut. Det var sällan att mopedisterna försökte sig på att köra upp i rumpan på hästen mer än en gång :devil:

Hej!

Jag åkte av för ett par år sen och bröt handleden. Jag kunde ju uppenbarligen inte sitta upp igen och när handen väl läkt var jag ordentligt rädd. Jag fick tvinga mej upp på hästar i 2, kanske 3 år. Sen köpte jag min nuvarande pålla och efter nåt år så var rädslan för att rida henne borta. Ibland om jag tar en ridpaus blir jag osäker igen, men jag blir mindre och mindre rädd. I helgen vågade jag tom rida ut barbacka på en "främmande" häst, som jag vet kan vara riktigt vild. Så självförtroendet kommer tillbaka, även om det tar tid..

mvh/ Lavinia, vars forna snälla pålla blivit riktigt vild!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 179
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30