Ny tävling - kort utgångsdatum?

Hej Lindi, nu har även jag ridit med påsar, men bara hundra meter- makens påsar från busshållplatsen - men det gick asbra och jag kunde gott ha ridit mkt längre än så! Vad kul! Och att galoppera och trava i hyfsat tempo har jag också uppnått. Dock inte på en och samma häst. Utan den ena travar jag på, den andre är det galopp som gäller... Och än är det inte läge att tvinga dom till det ena eller andra utan jag låter dom köra det dom upplever som lättast, tills dom är mer musklade.
Mvh
Boel

Hej Lindi, jag har äntligen ridit med påsar, nämligen makens matkassar, när han kom med bussen. Dock inte så långt som du utan bara hundra meter.... Likaså så har pållen fattat poängen och galopperar lugnt. Varför? Ja, who the hell knows. Musklad äntligen? Kan styra med innertygeln?
Alla mår toppen i alla fall!!!
MVH
Boel

Förlåt, det blev lite konstig här, jag skrev en gång och upplevde att svaret försvann ut i cyberrymden, så jag råkade svara två gånger.

MVH
Glad Boel :) :) :)

roligt att jag kunde inspirera nån! :)
själva har jag och pållen en liten viloperiod, vi umgås ju som vanligt men jag håller inte på med nåt nytt.
Fast igår när jag skulle borsta honom i hagen hände nåt kul. Han och hans flickvän stod längst bort (ca 200-250m) och jag gick bort och började borsta på pållen (skulle bara borsta av och visitera lite snabbt). Efter att jag borstat halva hästen kommer flickvännen fram och försöker bita honom på halsen! :eek: Jag viftar då bort henne med tydligt kroppsspråk och hon blir skitsur och drar iväg och ser till att få med sig min pojke. Då galopperar dom i full fart genom hela hagen, när jag gått till ca halva hagen drar dom iväg i full fart till översta delen... Det är hela tiden flickvännen som drar igång det hela, hon låtsas vara rädd för mig och stajlar upp sig och frustar :crazy: . Efter 5-10 minuter (jag bara ler, min pålle brukar inte busa så mycket) så fortsätter flickvännen upp men min pojke stannar ca 50 m från mig. "kikar under lugg" på mig och skrittar lugnt fram till mig :love: sen står han så snällt så medan jag borstar honom. :) Tyckte det var så gulligt av honom att stanna kvar då, trots att flickan bad honom följa med :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka