Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Det verkar nästan som att NH är blasé. Nu vill alla förespråka det glorifierade Sunda Förnuftet. Så pass på och håll utkik efter...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 452
Senast: kopparberg
·
Träning har en liten undran. Saken är den att jag är numera bosatt ca 10 mil från min ursprungliga hemort. Har turen att ha egen stallplats...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Katten_Newton
·
Träning Har en 6 årig val som står i ett litet kollektiv stall och alla hjälps åt med fodringar mm.... till saken :) min "lilla" kille har...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: angelaL
·
Träning Pratade med min sköthästst ägare idag. jag brukar oftast rida ca en gång i veckan, ibland mer ibland mindre. Hon sa att jag gärna kunde...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: saxen
·
Träning Ni som har spånbädd: vad använder ni för kalk? Var köper ni det nånstans? Har Granngården nån bra sort? Ge mig gärna lite tips om hur...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: eldione
·
J
Träning Vilka avstånd gäller egentligen för ett halvblod på ca 165 cm då det gäller cavalettibommar i trav och galopp?
Svar
9
· Visningar
3 199
Senast: linuld
·
Träning Jag blir TOKIG!!!! Hästarna gnäggar hela tiden! De har vatten, de får mat med jämna mellanrum, de har en skogshage på 1,5 hektar och de...
2
Svar
24
· Visningar
2 329
Senast: mian1
·
J
Träning min häst lärde sig under en vistelse på strömsholms djursjukhus att man kan ha sönder en lädergrimma om man stretar bakåt.Idag hade han...
Svar
15
· Visningar
1 598
Senast: Moniq
·
Träning Jag känner till ett par hästar som varje vår verkar drabbas av vårkänslor. Någon blir plöstligt hopplös att fånga i hagen utan springer...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Xeline
·
Träning Får se om tråden ligger rätt. Jag tycker att det är väldigt roligt att titta på olika stall och deras planlösningar mm. Och givetvis...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Efter en liten incident förra veckan vid en ridtur har jag insett något nytt om min lilla häst som fått mig att fundera mycket. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 148
Träning Berömmer ni era unghästar med godis när ni jobbar med dem?
2
Svar
26
· Visningar
1 594
Senast: Roheryn
·
A
Träning Om ni har haft hästar som har krånglat vid lastning, och ni har bytt transport, hur har det blivit då? Och från vad bytte ni och till...
Svar
5
· Visningar
819
D
Träning Min dam är lite envis när det gäller lastning. Hon har åkt mycket transport förut med tidigare ägare, och det har gått bra, hon har...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: snofflan
·
A
Träning Min häst har en benägenhet att aldrig vara still med huvudet. Alltså upp och ner, helt plötsligt drar han upp huvudet så jag undrar hur...
Svar
19
· Visningar
1 902
Senast: r_v
·
K
Träning Bakgrund: För två år sedan köpte jag en högutbildad äldre ponny till min då 8-åriga dotter. Tanken var att detta skulle bli en riktig...
2
Svar
38
· Visningar
3 699
Senast: Kurant
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 095
H
Träning Hur stretchar man en häst? Hur ofta ska man göra det? är nyfiken. :)
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Dragonfruit_
·
D
Träning Har ni tips vid lastning? jag uppskattar alla svar!! Jag har en liten enivis fjording som kan börja bocka och slita sig då man ska...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Zamantha
·
J
Träning Jag har haft min häst Rambo sen i maj förra året :rofl: och han har varit glad :) ända sen jag flyttade tillbaka till Malmö (bodde i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: J3O
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka