Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning De fem viktigaste skälen till varför en problemhäst blir en problemhäst: 1.Din bristande förmåga att på ett effektivt sätt få hästen...
Svar
11
· Visningar
1 138
Senast: manily
·
Träning Alltså, nu har min hjärna fått fnatt!! När jag rider i höger varv och ska fatta galopp, drar jag tillbaka vänster skänkel då eller...
Svar
9
· Visningar
5 627
Senast: lill_flesky
·
Träning Jag red lektion idag och min ridlärare påpekade ständigt att jag måste räta upp mig och dra bak axlarna. Jag sjunker omedvetet ihop i...
Svar
18
· Visningar
1 796
Senast: Fifflan
·
Träning På hästen/vintern tappar jag oftast all känsla som jag har byggt upp med min häst. Jag blir okoncentrerad och vet inte längre vad jag...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: skjootan
·
A
Träning Jag har läst lite tidigare trådar i ämnet men har inte riktigt fått kläm på vad det är och hur man gör... Har försökt söka efter tråd...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: NobleArt
·
Träning Märker ni någon skillna om ni pratar med era hästar eller är tysta ? Jag börjar mer och mer luta åt att jag ska vara tyst när jag är med...
Svar
17
· Visningar
1 293
Senast: Sammet
·
Träning Hästen jag har hand om är rätt bänglig. Ska gärna kolla runt mycket och bryr sig inte så mycket om något är i vägen när hon kommer...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Vickalill
·
E
Träning Idag hände något konstigt mellan mig och min häst. eftersom jag inte är något NH proffs, kankse någon kan förklara vad som hände och...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: Fiasnutt
·
Träning Min unghäst (5 årig isisvalack) ska flytta med matte till GBG i sommar.. Problemet är hur? När vi hämta märra från norrland skicka vi...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Elric
·
E
Träning har nu läst "Dressyr med Kyra", en bok fullproppad med bilder på när Kyra rider. Bläddra igenom och kollade på bilderna lite snabbt och...
Svar
12
· Visningar
1 345
Senast: ang
·
Träning Idag skulle vi hämta hem vår nya ponny efter att ha varit på klinik och böjt ben (vilket gick bra!) När vi skulle åka från kliniken till...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: martha
·
Träning Idag använde vi klickern till något "nyttigt", inte bara kul! När min unghäst kom hit i höstas hade denna hel-coola grabb bara en sak...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: jennyjenny
·
Träning Hejsan! Det hände något konstigt idag med min häst och tänkte höra med er vad ni anser att det kan vara. Efter 11 år i samma stall så...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Taz
·
L
Träning Jag har en liten Welsh Mountainponny (ca 120 cm i mankhöjd och ganska smäcker) och jag undrar om min dotter kan rida henne i sommar...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: Youma
·
Träning här kommer en liten historia om en man och hans teknik för att få in hästar i transporten. varje gång hästen backar bak, så kastar...
Svar
11
· Visningar
1 087
L
Träning nu har jag suttit och funderat på var jag ska lägga denna tråd men jag chansar här så länge så får jag se om den flyttas :) Jag ska...
Svar
5
· Visningar
966
Senast: hotrodder
·
Träning Vi har lite problem med det. :smirk: Pållen flyttar sig för allt annat tryck när jag ber om det, men att få honom att flytta bort...
Svar
8
· Visningar
1 405
Senast: Honungsblomma
·
K
Träning Dags att göra något med vad? Det han gör är att när man leder honom är kan han kasta sig frammåt förbi mig, och vips så står han ett...
Svar
16
· Visningar
955
Senast: Kalasbruden
·
P
Träning jag har alltid fått lära mig att man ska ställa om innan man byter galopp. men i tisdags när jag red lektion sa min ridlärare att man...
2
Svar
28
· Visningar
2 340
Senast: maja300
·
Träning Jag har länge undrat över varför min häst inte vill åka transport. Det har inte hänt någonting särskilt exceptionellt när vi har varit...
Svar
14
· Visningar
1 559
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka