Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Kan någon hjälpa mig..?? Hur får man hästen att gå i rätt form dvs. GÅ PÅ TYGELN? :confused: /Tacksam för svar
Svar
18
· Visningar
2 093
Senast: Buffalo_brud
·
L
Träning Min nya ponny är väldigt framtung, hur ska jag göra för att få "upp" henne? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 349
Senast: HannaZ
·
A
Träning som har ett bra förslag, om hur man får in sin häst från hagen, när han inte vill komma in? Har provat nästan allt men han kommer inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: fiaskurken
·
D
Träning Min Häst är ett Varmblods sto på 10 år. Jag rider henne i skog och mark . Nu dom senaste veckorna har hon blivit lite mysko. rätt vad...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: r_v
·
P
Träning Ett sto på våran ridskola fick jordens tokryck för ett tag sen... Hon är normalt sett världens snällaste i stallet, dock lite mer nervös...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Poetry_princess
·
S
Träning Jag har ett sexårigt sto som är hur snäll som helst att rida och hålla på med FÖRUTOM när man blir lite hård mot henne. EX: Hon blir...
Svar
11
· Visningar
4 654
Senast: Iza
·
R
Träning Min kompis har en islandshäst som är ursöt...men det är bara ett problem:när de leder honom till och från hagen kan nåt låta och då...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: reccan
·
N
Träning Jag är medryttare på en 12-årig travare, sedan länge ridhäst och kan gå väldigt fint, och kan lyssna väldigt bra. Dessutom är han...
Svar
10
· Visningar
1 232
Träning Jag blev väldigt inspirerad av en tidigare tråd och har satt igång med min unghäst! Det går jättebra! Hän är så lyhörd och älskar att...
2
Svar
32
· Visningar
2 648
Senast: angelaL
·
H
Träning I år är det samma visa igen.Han blir galen i boxen.Tidigt om mårnarna sätter han i gång.Typ 5.Sparkar med frambenen i boxväggen.I morse...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: hoppsan
·
Träning Fick hem min efterlängtade 1-åring (blir två i maj) i december, hon var helt ohanterad och väldigt svag (fysiskt) det håller på at fixa...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: shampiz
·
H
Träning Hej! Är mycket dåligt insatt i detta ämne men det är en sak jag har funderat över. Om hästen vill klia sig på dig, innebär det då att...
2
Svar
24
· Visningar
1 876
Senast: Novelette
·
B
Träning Hej på er. Vi har just fått in en ponny i våratstall som är... lite bitsk... Eller inte så lite faktskt... Han står i en box och man får...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: B1an
·
S
Träning Jag har precis blivit medryttare på en fd travare. Han är jätteduktig i dressyren, men han galopperar bara med frambenen, och travar med...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: lakrits
·
Träning Har lastningsträning enligt NH \"hjälpt\"? Finns det någon här inne som har anlitat någon NH-tränare för lastningsträning? Hur mycket...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: Mona
·
N
Träning Har ett fullblodssto på 19 år som jag rider ut på några gånger i veckan när vi inte kör pass på banan. Hon är trevlig i alla lägen och...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Thelmis
·
J
Träning Min fjording tycker att bilar är läskiga saker. Det har gått bra, men nu har han blivit lite känsligare igen. Läskigast är det när han...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: martina
·
M
Träning sin ponny på prov, och ponnyn inte passar köparen. Skall sälja vår ponny, till en familj som bor ca tio mil härifrån. Är rädd att jag...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: tysse
·
Träning Vår foder häst har åkt hem i går.Nu är det fölis och sto kvar. Snart åker fölis på bete. Stot blir ensam kvar. jag håller på att reda ut...
Svar
5
· Visningar
812
Träning Skulle vilja få tips om hur jag kan träna min ponny i galopp. Hon blir så het så hon ska bara springa i hennes tempo (fort, går ej att...
Svar
11
· Visningar
1 735
Senast: Liten_men_tuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp