Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning vilka är dom bästa NH böcker? nån som vet hur mycke diverse sådanna böcker kostar? hur mycke har dom böcker hjälpt er i träning?
Svar
11
· Visningar
1 733
Senast: Icebabe_1
·
B
Träning Hur ofta brukar ni klättra med era hästar? hade tänkt att göra det till en rutin att klättra en gång i veckan men min pålle.
2
Svar
27
· Visningar
2 270
Senast: eldione
·
Träning Om medryttare eller att ställa av? :confused: Från mitten av sommaren kommer jag av olika anledningar inte att kunna rida min häst på...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: bengall
·
F
Träning Måste verkligen fråga om försäkringar.. om man INTE har grimma på sin häst i hagen.. gäller då försäkringarna om det skulle hända en...
Svar
19
· Visningar
1 349
Senast: ecssory
·
L
Träning Har lasttränat en hel del med hästen, som var rejält svårlastad förut, senast vi var iväg så höll vi på i två timmar, hästen reste sig...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: lill_flesky
·
C
Träning Jag har en gång i tiden haft en bra sits när jag rider. Men någonstans på vägen har den förvandlats till en stolsits. Hur ska jag bli av...
Svar
11
· Visningar
2 026
Senast: Colansmatte
·
L
Träning När jag var ute och gick med min sköthäst förra veckan började han att dra ut överläppen allt vad han kunde och lyfte upp huvudet (lite...
Svar
6
· Visningar
1 468
Senast: Görel
·
S
Träning ...och fått dom att sluta. Hur har ni burit er åt? Har det varit en lång process, eller har det varit en enstaka händelse som fick dom...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 832
Senast: Ewa
·
H
Träning Vad ska man kräva av en häst som inte orkar bära sig (lite muskler bl a) och går högt med huvudet för att ytterligare slippa bära sig...
Svar
9
· Visningar
1 127
Senast: hästmyran
·
G
Träning Hejsan Har i dagarna fått hem nya hästen och det går så där :( Hon har gått ett par dagar i sjukhagen och har nu släppts in till de...
Svar
14
· Visningar
1 051
Senast: bullis1
·
B
Träning Kan någon hjälpa mig..?? Hur får man hästen att gå i rätt form dvs. GÅ PÅ TYGELN? :confused: /Tacksam för svar
Svar
18
· Visningar
2 094
Senast: Buffalo_brud
·
L
Träning Min nya ponny är väldigt framtung, hur ska jag göra för att få "upp" henne? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: HannaZ
·
A
Träning som har ett bra förslag, om hur man får in sin häst från hagen, när han inte vill komma in? Har provat nästan allt men han kommer inte...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: fiaskurken
·
D
Träning Min Häst är ett Varmblods sto på 10 år. Jag rider henne i skog och mark . Nu dom senaste veckorna har hon blivit lite mysko. rätt vad...
Svar
13
· Visningar
1 337
Senast: r_v
·
P
Träning Ett sto på våran ridskola fick jordens tokryck för ett tag sen... Hon är normalt sett världens snällaste i stallet, dock lite mer nervös...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: Poetry_princess
·
S
Träning Jag har ett sexårigt sto som är hur snäll som helst att rida och hålla på med FÖRUTOM när man blir lite hård mot henne. EX: Hon blir...
Svar
11
· Visningar
4 691
Senast: Iza
·
R
Träning Min kompis har en islandshäst som är ursöt...men det är bara ett problem:när de leder honom till och från hagen kan nåt låta och då...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: reccan
·
N
Träning Jag är medryttare på en 12-årig travare, sedan länge ridhäst och kan gå väldigt fint, och kan lyssna väldigt bra. Dessutom är han...
Svar
10
· Visningar
1 233
Träning Jag blev väldigt inspirerad av en tidigare tråd och har satt igång med min unghäst! Det går jättebra! Hän är så lyhörd och älskar att...
2
Svar
32
· Visningar
2 650
Senast: angelaL
·
H
Träning I år är det samma visa igen.Han blir galen i boxen.Tidigt om mårnarna sätter han i gång.Typ 5.Sparkar med frambenen i boxväggen.I morse...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: hoppsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka