Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har problem med det här med eftergifter. Själv tycker jag att jag gör eftergifter men eftersom mina tränare ständigt kommenterar att...
Svar
19
· Visningar
1 503
Senast: svea
·
B
Träning hej har ett litet problem. den hästen jag rider har problem att fatta galopp. om jag fattar från tarven så bara ökar hon DRASTISKT men i...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: aker
·
Träning Hur får jag hästen att visa upp sin skritt på bästa sätt? Är han spänd så trippar han bara med korta steg. Blir han less - vilket han...
Svar
5
· Visningar
763
B
Träning hej hur många hästar kniper inte ihop tänderna och lägger bak öronen och hugger! har ni någon/några teorier för varför de gör det? jag...
Svar
15
· Visningar
1 403
Senast: Centaur
·
D
Träning Jag kan ju lugnt säga att mina två älsta shettisston har fått sina vårkänslor nu. Jag har väntat på det. Skulle longera i dag...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: Axelle
·
J
Träning Hejsan! Jag tycker det vore intressant att få reda på vad ni tycker ang. att titta hästen i ögonen eller ej. Själv tycker jag att det...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Juvelflickan
·
Träning Idag fick jag ett hysteriskt anfall över min häst, hon går KANON på dressyren men så fort man kommer ut i skogen så blir hon som tokig...
2
Svar
30
· Visningar
2 388
Senast: linzan
·
N
Träning Min foderhäst sparkar på dörren varje gång han blir lämnad med folk i närheten, går bra när han är själv = tydligt tecken på att han...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: Serendipity
·
P
Träning Jag har en häst, som efter att ha åkt transport problemfritt minst ett par gånger i månaden under flera års tid, plötsligt fick för sig...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Piaff
·
Träning Nu när det var så lerigt så "badade" vi hästarnas hovar när de kom in. Vi gjorde så att vi ställde hoven i en hink och så sköljde vi av...
Svar
18
· Visningar
1 109
Senast: Solvira
·
Träning vet inte vad jag ska göra längre. Har en travare som sparkar när jag ska lägga på täcket... han höll på förra vintern men då var det...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: panzy
·
P
Träning Skulle vilja ha lite tips och råd om hur man vänjer av en häst att gå emot handen. Jag har en nordsvensk travare, som används endast...
Svar
7
· Visningar
1 925
Senast: Cilva
·
I
Träning Tyvärr får jag säga så kommer inte min tränare än på 4 veckor och jag börjar känna lite småpanik. Har problem med att hästen sätter...
Svar
11
· Visningar
1 533
Senast: Iza
·
C
Träning Har köpt en Holländsk häst på 10 år, som kommer hem på torsdag. Vad jag vet om honom är i princip att han har gått som dressyrhäst...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Grazia
·
U
Träning Jag behöver tips på bra böcker om NH! Kom med förslag!
Svar
12
· Visningar
1 072
Senast: nettan77
·
Träning Liten häst med kort steg, lätt trippig och kort bak. HUR travar man en sådan häst bäst vid hand? Dvs ska man ta lika korta (jobbigt)...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Spider84
·
R
Träning Hej..första gången man kikar in här *vinkar* Har lite frågor till er duktiga NH-människor Kan ju börja med mina erfarenheter av NH...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Lina_Zacha
·
R
Träning jag undrar va det är igentligen??? :confused:
Svar
4
· Visningar
778
Senast: nettan77
·
Träning Testade igår att göra galoppfattningarna från skritt och inte låta pållan springa in i galoppen. Tre gånger försökte hon rusa in i...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: Zeli
·
Träning En mer långsiktig sådan. Ibland tror jag att han trivs och ibland motsatsen. Valacken fyller 21 år i april. Vi har ägt honom drygt 3 år...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: yatlah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp