Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning I går skulle vi lastträna, vår ponny har tidigare gått rätt på transporten, men efter åtskilliga veterinärbesök förra året så var...
Svar
5
· Visningar
754
Träning Vad gör ni för att få upp motiationen igen?? Jag är så trött och less på allt vad hästar och ridning heter och funderar skarpt på att...
Svar
14
· Visningar
1 231
Senast: waqrish
·
Träning hej ni jag har varit lat och bara låtit min f.d travhäst galoppera i vänster galopp. jag lärde honom kommandot galopp från marken först...
Svar
10
· Visningar
1 036
Senast: CallMeAce
·
M
Träning Var iväg med ponnyn, på ditvägen klampa han in för ingenting i transporten men då hade han en kompis där inne också. Men på hemvägen...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: suisyola
·
Träning Min arab kille på 18 år har nu tyvärr fått stått ca en månad.Först gick vi omkull så jag skadade knät,sen har vi haft is gata på rid...
2
Svar
20
· Visningar
1 668
Senast: charmant
·
Träning Den amerikanska kvinnan som var på en ridskola ngnstans i Stockholm. VAD var det hon ville uppnå med sina övningar? :confused: Jag måste...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 888
Senast: oh_darling
·
M
Träning .....kan vara rätt svårt ibland :crazy: Har en treåring som är hur snäll som helst att ha att göra med, men ibland har han väldigt svårt...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: molla
·
H
Träning Ett rätt omtalat ämne som jag gärna vill höra era åsikter om. När är det okej att bestraffa? Personligen tycker jag att det aldrig är...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 338
Senast: Horsewhisperer
·
S
Träning Att göra med en häst som har svårt att lita på människor. Har ni några tips? Är medryttare på en arab som antagligen blivit misskött...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: sante
·
Träning Nån som har nått tips på hur man kan göra när en häst fått för sig att bajsa i krubban "varje" natt? Är ävldigt frustrerande att behöva...
2
Svar
39
· Visningar
3 528
Senast: reccan
·
R
Träning Nu har pållen fått en "tugga på matte" ryck igen, han hugger inte,men kniper tag i jackan och sen står han bara å håller...*suck*...är...
2
Svar
38
· Visningar
2 427
Senast: bigganl
·
Träning Vart i litteraturen hittar man information om vad som gäller för hästars fodringstider?? Det är ju bra om hästar kan få mat så ofta som...
2
Svar
30
· Visningar
2 596
Senast: Raeman
·
P
Träning Har en i stallet som rider för en NH instruktör, Hur ser en sån lektion ut? Håller på med NH från marken och har flyttat sidvärters...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: zolan
·
B
Träning **behandla ALDRIG en häst illa** **sjänkla ALDRIG om du bromsar samtidigt**
Svar
15
· Visningar
1 662
Senast: Görel
·
T
Träning Finns det inga regler för en hästägare som har hingst? :confused: Grann stallet har en hingst som inte är könsmogen än (9månader) men...
Svar
5
· Visningar
2 330
Senast: Oscar
·
Träning Min 6-åring rusar in i galoppen när jag fattar galopp. Jag har alltid haft problem med att göra en korrekt galoppfattning, har alltid...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: lizzie
·
L
Träning Hejsan. Det är så att jag har en häst på foder, har henne tills den första maj, som jag kan förlänga hur mkt jag vill, får även köpa...
Svar
12
· Visningar
1 081
Senast: lenizen
·
Träning Osäker på var jag ska lägga denna tråd, men jag provar här! Hur fäster man linorna vid tömkörning? Man har ju sett alla möjliga olika...
Svar
9
· Visningar
1 452
Senast: Tillis
·
K
Träning Inatt var det som kallast 7 grader varmt och på dagen ca 17-19 grader! :eek: Han har stått hela vinter med varma tcken, men nu ska han...
Svar
19
· Visningar
964
Senast: Daydream
·
P
Träning Jag är medryttare på ett sto som är 3 år. Hon är jätte snäll så fort man kommer ut från stallet. Men när man ska borsta henne lyfter hon...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: AnetteJT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp