Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Har en hingst ute på annons, ringer ej så mycket folk, mindre än när ett sto av samma ras var ute på annons. Beror det på att många drar...
2
Svar
38
· Visningar
3 753
Senast: Natural
·
K
Träning Nu är det jättelerigt i vår vinterhage så jag måste spola hästarnas ben varje kväll. Problemet är att en av dem, en 4-årig B-ponny är...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: knoppan
·
M
Träning Han är helt omöjlig att leda, fattar inte hur man skall kunna rida honom. Försöker man trava med han rusar han iväg och bockar och...
Svar
10
· Visningar
1 366
S
Träning Min treåring har väldigt svart att gå själv i skogen, så fort han inte ser de andra hästarna så stannar han och står som fastvuxen i...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Lolydodia
·
Träning Har min halvfoderhäst. Vanlig scenario: Jag försöker rida dressyr (på något av fälten runt gården). Tränar övergångar, galoppfattningar...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: concierge
·
T
Träning hej ! jag ska ta grönt kort om en vecka, då ska man b.l.a redovisa muntligt hur man visar hästen för en veterinär . min instruktör...
Svar
10
· Visningar
2 806
Senast: Spider84
·
C
Träning Varje gång min 2 åriga vallack går ihop med en 5 årig vallack, så tar alltid 5 åringen ett stadigt tag med tänderna över halsen på...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Elric
·
Träning Min häst verkar ha kommit på att man faktiskt kan stanna när vi är ute och rider. Stanna och stå kvar :idea: jätteskönt tänker hon, då...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: _EVL_
·
D
Träning Hejsan, Jag har fått hem vår foderhäst i lördags. Hon är en snäll nordsvensk och hon verkar vara lugn i sin nya hage. För tillfället...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: sazza
·
L
Träning hur ska man gå till väga när man lär en fd travare fatta galopp? :confused:
Svar
9
· Visningar
7 467
Senast: Widerberg
·
B
Träning Hur gör ni med täcken när det är ca. -6 på morgonen och ca. +7 på dagen. Byter ni täcken över dagen och sen byter tillbaka eller? Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 489
Senast: ako
·
D
Träning Hejsan, Vi har fått hem vår foderhäst som ska va hos oss länge. Hon är snäll, lung och har inte visat några olater men jag vill göra...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: derosa
·
S
Träning Hur långt har ni kommit med era hästar som blir tre år i år? Själv har jag börjat sitta och skritta honom både i ridhus och i skogen och...
2
Svar
29
· Visningar
2 079
Senast: Trassla
·
Träning Tro det eller ej, men jag har aldrig longerat en häst i hela mitt liv... Nu är det tänkt att jag ska lära mig det. En kompis har jag...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: bigganl
·
L
Träning Hej! Jag rider och tränar en femåring. Hennes inridning påbörjades sent av de förra ägarna så hon är ännu inte speciellt mycket riden...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Lolydodia
·
B
Träning Jag har beställt ett klicker paket men vill ju börja nu. Har en klicker men vet inte hur jag ska börja. Kan nån ge mig förslag på enkla...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: Yrja
·
M
Träning Jag har mest ridit på ridskola där hästarna går lektion efter lektion och rids enligt vad jag anser ganska hårt. Nu har jag blivit...
2
Svar
29
· Visningar
5 778
Senast: Roheryn
·
P
Träning Har ett varmblod (f d travare) som kan galoppera men endast med vä framben först (oavsett om jag tar fattar höger). Nu rider vi sällan...
2
Svar
27
· Visningar
1 973
Senast: concierge
·
S
Träning Hejsan!! En tjej i stallet har fått en travare som är 5 år å har varit skadad så den kan inte tävla mer. Hon hade tänkt rida in den och...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: superbusan
·
Träning Startar en ny tråd, men det är ju inte så att det dräller av nya trådar här på forumet ändå... En vecka verkade vara för lite tid för...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 523
Senast: Snorpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp