Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning vet inte vad jag ska göra längre. Har en travare som sparkar när jag ska lägga på täcket... han höll på förra vintern men då var det...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: panzy
·
P
Träning Skulle vilja ha lite tips och råd om hur man vänjer av en häst att gå emot handen. Jag har en nordsvensk travare, som används endast...
Svar
7
· Visningar
1 926
Senast: Cilva
·
I
Träning Tyvärr får jag säga så kommer inte min tränare än på 4 veckor och jag börjar känna lite småpanik. Har problem med att hästen sätter...
Svar
11
· Visningar
1 535
Senast: Iza
·
C
Träning Har köpt en Holländsk häst på 10 år, som kommer hem på torsdag. Vad jag vet om honom är i princip att han har gått som dressyrhäst...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Grazia
·
U
Träning Jag behöver tips på bra böcker om NH! Kom med förslag!
Svar
12
· Visningar
1 077
Senast: nettan77
·
Träning Liten häst med kort steg, lätt trippig och kort bak. HUR travar man en sådan häst bäst vid hand? Dvs ska man ta lika korta (jobbigt)...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: Spider84
·
R
Träning Hej..första gången man kikar in här *vinkar* Har lite frågor till er duktiga NH-människor Kan ju börja med mina erfarenheter av NH...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Lina_Zacha
·
R
Träning jag undrar va det är igentligen??? :confused:
Svar
4
· Visningar
779
·
Träning Testade igår att göra galoppfattningarna från skritt och inte låta pållan springa in i galoppen. Tre gånger försökte hon rusa in i...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Zeli
·
Träning En mer långsiktig sådan. Ibland tror jag att han trivs och ibland motsatsen. Valacken fyller 21 år i april. Vi har ägt honom drygt 3 år...
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: yatlah
·
M
Träning Idag lekte vi med hästarna i paddocken. Trampa på en presenning, rulla stora tunnor och hoppa små hinder. Jätteroligt tyckte både vi och...
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: tjipp
·
B
Träning Hej på er! Jag kör allt från början annars kan det bli lite komplicerat... Jag hade blivit tilldelad hästen Ulrik på ridskolan och det...
Svar
10
· Visningar
1 703
Senast: B1an
·
T
Träning Vet inte riktigt om denna tråden passar här men...Brukar roa mig med att sitta och kolla in annonser på hästar till salu och satt här...
Svar
10
· Visningar
1 108
Senast: Spider84
·
B
Träning "inom NH världen betraktar man hästens tuggande som ett bevis på att den tänker och smälter det nyss inlärda, istället för att se...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Senast: lil-sis
·
V
Träning ....att NH kan förbättra relationen mellan häst och människa? Ja, Nej eller Vet inte? Kommer att samanställa denna "undersökning" och...
2
Svar
22
· Visningar
1 455
Senast: Juvelflickan
·
Träning När man gör samma saker som läraren på ens egen häst och DET FUNKAR. Vad stolt man blir :bump: Min häst har inte velat komma till mig i...
Svar
1
· Visningar
635
·
Träning Varmblodsstoet jag rider är så het så jag vet inte hur jag ska hantera henne... Hon har visserligen stått ett tag nu, men ägaren säger...
Svar
17
· Visningar
1 355
Senast: Mirre
·
Träning Jag vet om ett stall där det går två kanonfina hästar. Det ena är ett sto och det andra är en hingst... I samma hage... Så himla fin är...
Svar
10
· Visningar
1 483
Senast: Bubblie
·
R
Träning Suck, min ponny period är över sedan länge och jag har inte behövt oroa mig för att pållen ska skutta iväg när man ska ta den i hagen...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: hästmyran
·
Träning Har nu börjat sköta en unghäst och behöver lite ideer på vad jag kan göra... Unghästen är ett treårigt sto, arab, och därför lite...
Svar
13
· Visningar
982
Senast: Ferrari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka