Tror ni....

"Men allt det andra då?"
Du förstod mig fel. Jag undrar varför du inte nämner om t ex kommunikation eller något om alla grundskunskaper mm, som NH förutsätter? Kan det vara så, att du inte vet mer om NH än "repvifteri"? I så fall har du mycket kvar att upptäcka! :)

Där ser vi olika på saken.
Betyder det, att du anser, att vi inte skall göra något med hästarnas eventuella rädsla för olika ting? Om så, kan du argumentera för den ståndpunkten?
För att fortsätta på mitt exempel, skall man alltså rida/köra på vägen, även om hästen är bilrädd? En inställning som i så fall är främmande för mig och NH-filosofin.

LIA

Absolut!!
Om det inte funkar gör man det inte korrekt.
NH kan hjälpa ryttare och häst i flera sammanhang!

/Frida

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 807
Senast: ildiko
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 910
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 244
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar